Valkea Media, wydawca "Aktivista", poszerza portfolio o tytuły New World Publishing Polska

Valkea Media Sp. z o.o. (dawniej Aktivist Sp. z o.o.), wydawca tytułów "Aktivist" i "Exklusiv", nabyła prawa wydawnicze do tytułów...

Valkea Media Sp. z o.o. (dawniej Aktivist Sp. z o.o.), wydawca tytułów "Aktivist" i "Exklusiv", nabyła prawa wydawnicze do tytułów wydawnictwa New World Publishing Polska Sp. z o.o. Są to: anglojęzyczny tygodnik biznesowy "Warsaw Business Journal" (nakład ok. 10 tys. egz.), coroczny biznesowy katalog rankingowy "Book of Lists", comiesięczny anglojęzyczny przewodnik po aktualnych wydarzeniach w Warszawie "Warsaw Insider" (nakład ok. 10 tys. egz.), "Poland A.M." (codzienny e-mailowo/telefaksowy serwis informacji biznesowych i politycznych w Polsce), "Polen AM Morgen" (jego odpowiednik w j. niemieckim), "Lokale Immobilia" (dwutygodnik dodawany do "Warsaw Business Journal" koncentrujący się na sektorze nieruchomości). Valkea Media nabyła też prawa do następujących domen internetowych: wbj.pl, bookoflists.pl, warsawinsider.pl, wbj.com.pl, polandam.pl. Od 1 września br. wszystkie te publikacje będą wydawane przez Valkea Media Sp. z o.o. i wydawnictwo podzieli swoją działalność na dwie grupy biznesowe: grupę wydawniczą poświęconą rozrywce, składającą się z tytułów: "Aktivist", "Exklusiv", "Warsaw Insider", oraz grupę wydawniczą poświęconą biznesowi, składającą się z tytułów: "Warsaw Business Journal"/"Lokale Immobilia", "Book of Lists", "Poland A.M.", "Polen AM Morgen". Nazwiska kluczowych menedżerów w nowo utworzonych grupach wydawniczych Valkea Media zostaną ogłoszone do końca sierpnia br. Esko Kilpinen, prezes zarządu Valkea Media, powiedział, że dodanie publikacji biznesowych do dotychczasowej bazy wydawniczej pozwoli Valkea Media na dalszy rozwój poza działalnością rozrywkową. "Wraz z przystąpieniem Polski do UE zwiększy się zapotrzebowanie na anglojęzyczny tygodnik ekonomiczny, jak również na codzienne informacje dostępne w internecie lub przez e-mail" - powiedział Esko Kilpinen. New World Publishing Polska wycofuje się z wydawania wyżej wymienionych anglojęzycznych tytułów ekonomicznych w celu skoncentrowania się na działalności związanej ze sprzedażą i z marketingiem. W 2002 r. New World Publishing Polska został sprzedany wierzycielom New World Publishing Inc., który był wydawcą podobnych tytułów w Pradze i Budapeszcie. Od tego czasu podjęto wiele działań służących restrukturyzacji. Następnym etapem działalności spółki będzie skoncentrowanie się na przedsięwzięciach związanych ze sprzedażą i z usługami marketingowymi dla innych wydawców. Powrót do tych obszarów działalności, które wcześniej były ważne dla spółki, jest ostatnim etapem reorganizacji. Spółka ogłosi wkrótce swoją nową nazwę. (KP)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.