ARC Rynek i Opinia zbada serwisy informacyjne na zlecenie TVP
Instytut ARC Rynek i Opinia wygrał ogłoszony przez Telewizję Polską SA przetarg dotyczący "analizy zawartości programów informacyjnych ośrodków regionalnych TVP...
Instytut ARC Rynek i Opinia wygrał ogłoszony przez Telewizję Polską SA przetarg dotyczący "analizy zawartości programów informacyjnych ośrodków regionalnych TVP oraz głównych serwisów informacyjnych stacji ogólnopolskich w kontekście powstawania kanału TVP3 Info". W przetargu brały udział jeszcze dwa inne instytuty. Ich nazw jednak nie ujawniono. Zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia badania jakościowe i ilościowe mają wskazać różnice i podobieństwa między programami informacyjnymi wszystkich ośrodków regionalnych TVP a serwisami stacji ogólnopolskich (TVP1, TVP2, Polsat, TVN). Mają pokazać ich słabe i mocne strony oraz to, w czym odbiegają od konkurencji. Wnioski z nich wyciągnięte mają posłużyć jako podstawa do uruchomienia informacyjnego kanału TVP3 Info. Badaniom zostaną poddane: główne wydania programu informacyjnego w 16 regionalnych ośrodkach TVP, główne wydania "Kuriera" (TVP3), "Wiadomości" o 19.30 (TVP1), "Panorama" o 22.30 (TVP2), "Wydarzenia" o 18.45 (Polsat) i "Fakty" o 19.00 w TVN. Analiza obejmie 5 wydań każdego z serwisów z dni powszednich - od poniedziałku do piątku. Raport z przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia analiz ma być gotowy 8 grudnia br. (BG)