Stratosfera zmienia nazwę; dynamika rynku usług strategicznych wynosi 30 proc.
Stratosfera, firma marketingowego doradztwa strategicznego, zmienia nazwę na Stratosfera Added Value Associate. 1 listopada br. staje się partnerem Added Value,...
Stratosfera, firma marketingowego doradztwa strategicznego, zmienia nazwę na Stratosfera Added Value Associate. 1 listopada br. staje się partnerem Added Value, grupy firm doradztwa marketingowego. Stratosfera jako jedyna z firm stowarzyszonych z Added Value nie została przejęta kapitałowo, jedynie na zasadach partnerskich. Do tej pory Added Value działała na 13 rynkach, a Polska jest pierwszym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie sieć będzie prowadziła interesy. - Polska jest ważnym, szybko rosnącym rynkiem, co przekłada się na coraz większe zapotrzebowanie ze strony naszych międzynarodowych klientów szukających wsparcia dla swoich strategii marketingowych na polskim rynku - mówi Angus Porter, global CEO Added Value. Współpraca pomiędzy Stratosferą i Added Value ma dotyczyć zarówno Polski, jak i rynków zagranicznych. - Naszym wkładem jest wiedza ważna dla klientów rozwijających się i tzw. rynkow nienasyconych, charakteryzujących się szybkim rozwojem i małą liczbą marek - twierdzi Bartłomiej Serafiński, partner w firmie Stratosfera Added Value Associate. W Polsce i w całej Europie Wschodniej wartość rynku usług marketingu strategicznego rośnie co roku o 30 proc. Najbardziej znane wyspecjalizowane firmy działające w Polsce obok Stratosfery to m.in. Corporate Profiles Consulting, Esteem Brand Strategies. Added Value istnieje od 1988 r., należy do grupy Kantar będącej częścią holdingu WPP. Dwa lata temu na bazie trzech firm zajmujących się w ramach WPP Group marketingiem strategicznym: Icon Brand Navigator z Niemiec, Diagnostic Research z USA i Added Value z Wielkiej Brytanii, powstała grupa Added Value. Stratosfera istnieje od 1997 r. Jej przychody za br. mają wynieść 4 mln zł. Z jej usług skorzystały do tej pory m.in.: Avon, Agros Nova (Fortuna), BZ WBK, Carlsberg, Edipresse ("Przekrój"), GlaxoSmithKline (Rutinoscorbin), Grupa ITI, Grupa Tel-Energo (Exatel), Grupa ING, Kompania Piwowarska (Dębowe Mocne), Presspublica ("Rzeczpospolita") i ZT Kruszwica. (MKS)