Mecz ostatniej szansy przyciągnął rzesze widzów

Mecz eliminacyjny do mistrzostw świata w piłce nożnej rozegrany w ostatnią środę pomiędzy Polską a San Marino oglądało 6,1 mln widzów.

Był to mecz z największą oglądalnością wśród wszystkich transmisji z eliminacji mistrzostw świata z udziałem polskiej drużyny. Do tej pory było ich sześć. Według danych AGB Nielsen Media Research mecz Polska – San Marino, podczas którego nasza drużyna strzeliła 10 bramek i tym samym pobiła przynajmniej trzy rekordy naszej kadry (m.in. rekord pod względem liczby strzelonych goli, rekord najszybciej strzelonego gola), obejrzało 6,1 mln widzów. Stanowi to 40 proc. widowni, która w tym czasie oglądała telewizję.
W tym paśmie mecz cieszył się największą oglądalnością w porównaniu ze stacjami konkurencyjnymi (TVP2 oglądało 2,2 mln widzów, Polsat – 2 mln, TVN – 2,6 mln). W ramach eliminacji mistrzostw świata Polacy grali już z drużyną San Marino 10 września 2008 r., zdobywając dwa gole. Wówczas mecz oglądało 3,7 mln osób.
Spośród sześciu rozegranych dotąd meczy eliminacyjnych drugie miejsce pod względem oglądalności zajęła transmisja meczu Irlandia Północna – Polska z oglądalnością 5,6 mln fanów piłki nożnej, trzecie zajęła Słowacja – Polska z oglądalnością 5,5 mln.
Transmisja z meczu Polska – San Marino przyciągnęła przed telewizory głównie mężczyzn (58,4 proc.), a także widzów w wieku 35–39 i powyżej 45. roku życia. Większość z nich pochodzi z małych miast do 100 tys. mieszkańców.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.