W Niemczech agencja Wensauer & Partner bliżej Toyoty
Obsługująca w Niemczech japońskiego producenta samochodów, firmę Toyota, agencja reklamowa Wensauer & Partner, Ludwigsburg postanowiła otworzyć specjalny oddział w Dusseldorfie....
Obsługująca w Niemczech japońskiego producenta samochodów, firmę Toyota, agencja reklamowa Wensauer & Partner, Ludwigsburg postanowiła otworzyć specjalny oddział w Dusseldorfie. Powodem jest chęć operowania jak nabliżej siedziby swego klienta, która znajduje się w Kolonii. Dyrektor generalny tej agencji, a zarazem wyłączny właściciel Eberhard P. Wensauer zdobył duże doświadczenie w dziedzinie obsługi budżetów reklamowych znaczących producentów samochodowych - przez 12 lat pracował dla firmy Porsche i przez 4 lata dla Volkswagena. Dla niemieckiego oddziału Toyoty agencja ta zajmuje się obsługą tylko jednego - ale za to najbardziej luksusowego modelu - marką Lexus. Na pozostałej części naszego kontynentu Toyotę Lexus obsługuje agencja Saatchi & Saatchi, niemniej rynek niemiecki uważany jest przez japońskiego producenta za najtrudniejszy z uwagi na silną konkurencję takich ekskluzywnych marek, jak: Mercedes, BMW, Audi. Nie zmienia to faktu, że 60 proc. sprzedaży europejskiej Lexusa przypada właśnie na rynek niemiecki. W ostatnich miesiącach Toyota pozbawiła swoje modele LS 400 i GS 300 wsparcia reklamowego, jednakże pojutrze rozpocznie szacowaną na 8 - 10 mln USD kampanię reklamową, która będzie wspierać model IS 200, konkurujący z samochodami BMW z serii 3 oraz z autami Mercedes-Benz klasy C. Toyota zapowiedziała wprowadzenie trzech dalszych modeli na rynek niemiecki w ciągu najbliższych dwóch lat. Dodajmy jeszcze, że agencja Wensauer & Partner osiągnęła w ub.r obroty na pułapie 60 mln USD i zatrudnia aktualnie 75 osób.