Nestle w Rosji - znowu pieniądze do wygrania
Przedstawiciele Nestle podkreślają oficjalnie, że kryzys rosyjski nie wpłynął radykalnie na zmianę ich globalnej strategii marketingowej. Niemniej widać, że ten...
Przedstawiciele Nestle podkreślają oficjalnie, że kryzys rosyjski nie wpłynął radykalnie na zmianę ich globalnej strategii marketingowej. Niemniej widać, że ten żywieniowy gigant, nie chcąc stracić swych udziałów na wciąż istotnym rynku rosyjskim, zdecydowanie zwiększył ilość akcji promocyjnych, przede wszystkim pozwalających tamtejszym klientom nabyć towary po niższej cenie. Kolejnym takim posunięciem jest rozpoczęta właśnie promocja kostek rosołowych Maggi, które na rosyjskim rynku są jednym z kluczowych dla Nestle wyrobów. Dla Maggi rosyjski oddział Nestle organizuje tego typu promocje już od kilkunastu lat - w tym roku będzie ona miała formę loterii z wygranymi pieniężnymi. Według nie potwierdzonych informacji koncern ma zagwarantować wypłaty rekompensujące potencjalnym zwycięzcom wciąż szybko postępującą dewaluację rosyjskiego rubla. W ub. r. reguły podobnej akcji gwarantowały comiesięczne raty rozłożone na pięć lat, które stanowiły sumaryczną nagrodę w wysokości około 900 USD. Wówczas, aby wziąć udział w tej promocji, należało wysłać 5 nalepek z Maggi; w tym roku wystarczy już tylko jedna, aczkolwiek nagroda będzie warta nieco mniej, tzn. 600 USD.