PZU rozpisze przetargi na ATL i BTL i prawdopodobnie zwiększy swój budżet reklamowy
Największa w kraju grupa ubezpieczeniowa PZU, w skład której wchodzą spółki ubezpieczeniowe: majątkowa - PZU SA i ubezpieczeń na życie...
Największa w kraju grupa ubezpieczeniowa PZU, w skład której wchodzą spółki ubezpieczeniowe: majątkowa - PZU SA i ubezpieczeń na życie PZU Życie SA, rozpisze niebawem przetargi na obsługę ATL i BTL. PZU Życie w przyszłym roku prawdopodobnie zwiększy swoje wydatki reklamowe. Obsługa mediowa w zakresie planowania i zakupu mediów pozostanie bez zmian - w domu mediowym Starlink.
PZU i agencja reklamowa Just, która dotychczas odpowiadała za całość obsługi reklamowej ATL, wynegocjowały zmianę warunków kontraktu (agencja zrzekła się wyłączności w zakresie kreacji). Just będzie realizowała najbliższe kampanie reklamowe PZU. Marketer rozpisze jednak niebawem przetarg na obsługę ATL i BTL (w tym zakresie współpracuje z agencją Rapp Collins).
Jak mówi Witold Pasek, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej i marketingu Grupy PZU, będzie to przetarg otwarty, jego rozstrzygnięcie ma zapaść do końca roku, a optymalne z punktu widzenia ubezpieczyciela będzie wyłonienie trzech agencji reklamowych do pracy w zakresie ATL i dwóch do działań BTL-owych, przy czym nie będzie sztywnego podziału kompetencji pomiędzy nimi (w zależności od wielkości budżetu agencja ATL-owa będzie się też zajmowała BTL). Jak twierdzi Pasek, obie spółki PZU planują obecnie swoje budżety marketingowe na przyszły rok i o ile w ubezpieczeniach majątkowych nie będzie raczej wielkich zmian, o tyle PZU Życie rozważa zwiększenie wydatków reklamowych, choć decyzje w tym zakresie jeszcze nie zapadły.
PZU zakończyło też konkurs kreatywny, o którym pisaliśmy w DS "MMP" 19 września, a w sprawie którego interweniowało Stowarzyszenie Agencji Reklamowych (patrz DS "MMP" z 20 i 21 września). PZU w liście do SAR i do zaproszonych agencji (Ad Fabriki FCB, McCann Erickson Polska, Testardo Red Cell oraz Kreacji Pro - agencji Andrzeja Pągowskiego), wyjaśnił, że był to konkurs i firma od początku stawiała sprawę jasno, iż jego wynik nie będzie przesądzał o zmianie obsługi. PZU wybierze jeden z zaprezentowanych konceptów kreatywnych i na jego podstawie zleci realizację kampanii produktowej agencji Just.
Ubezpieczyciel nie planuje zmian w zakresie planowania i zakupu mediów, nadal będzie to robił za pośrednictwem Starlinka, który jednak podobnie jak Just zgodził się zrezygnować z klauzuli wyłączności (czyli PZU, jeśli uzna to za opłacalne, może kupować media samodzielnie). (MB)