Grupa Agora SA odnotowała spadek zysku netto o ponad 85 proc.

Przychody grupy Agora SA za okres styczeń-wrzesień 2006 r. spadły o 4,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. i...

Przychody grupy Agora SA za okres styczeń-wrzesień 2006 r. spadły o 4,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. i wyniosły 834,3 mln zł (w 2005 r. 872,9 mln zł), co spółka właśnie ogłosiła w najnowszym raporcie. Przychody ze sprzedaży reklam sięgnęły 544 mln, sprzedaż wydawnictw - 132 mln, sprzedaż kolekcji - 97 mln. Zysk netto grupy za pierwsze trzy kwartały wyniósł 17,4 mln zł, co oznacza spadek o 85,3 proc. wobec trzech pierwszych kwartałów ub.r. (było wówczas: 118,2 mln zł). Wpływy ze sprzedaży reklam w "Gazecie Wyborczej", flagowym producie grupy, wyniosły w trzecim kwartale br. 107 mln zł, a jej udział w rynku reklamy dzienników 40 proc. W trzecim kwartale br. średnie rozpowszechnianie płatne "Gazety Wyborczej" wyniosło 421 tys. egz. - Trzeci kwartał rozczarował. Wydatki na reklamę rosły znacznie wolniej, niż oczekiwaliśmy. Zaważyły dwa czynniki: pogłębiająca się sezonowość i przesunięcie budżetów reklamowych na koniec drugiego kwartału ze względu na mistrzostwa świata w piłce nożnej - mówi Wanda Rapaczyńska, prezes zarządu Agory. Przekazała też, że wzrost konkurencji na rynku gazet nie naruszył pozycji czytelniczej i sprzedaży "Gazety Wyborczej". - To kluczowe, bo na marce i reputacji "Gazety" budujemy nowe gałęzie działalności w internecie, np. wortal Praca czy uruchomiony we wrześniu br. serwis Dom - twierdzi Rapaczyńska. W trzecim kwartale br. wartość wydrukowanych ogłoszeń w "Metrze" wzrosła o 62 proc. (we wszystkich gazetach bezpłatnych o 37 proc.). W tym samym okresie przychody AMS ze sprzedaży reklam wyniosły 33,3 mln (spadek o 2,3 proc. w stosunku do analogicznego kwartału 2005 r.). Przychody ze sprzedaży reklam w czasopismach wyniosły 12,4 mln - tyle samo co w trzecim kwartale 2005 r. Przychody stacji lokalnych w trzecim kwartale br. wzrosły o 8,6 proc., a przychody z reklam z działalności internetowej spółki - wzrosły o 53 proc. (bez uwzględnienia wpływów z ogłoszeń drobnych). (KP)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.