Radio PiN rozbuduje e-business wokół internetowej społeczności PiNClub

Radio PiN zapowiada rozbudowę swojej obecności w internecie wokół społeczności PiNClubu. - Z internetem wiążemy duże nadzieje na uruchamianie nowych...

Radio PiN zapowiada rozbudowę swojej obecności w internecie wokół społeczności PiNClubu. - Z internetem wiążemy duże nadzieje na uruchamianie nowych źródeł przychodów dla naszego radia. Zwykła reklama w postaci bannerów na naszej stronie internetowej już dziś stanowi marginalną część obecnych przychodów z działalności niezwiązanej z nadawaniem programu - mówi Dariusz Grzywaczewski, dyrektor marketingu PiN. Dodaje, że spodziewa się zwiększenia przychodów również z tytułu sprzedaży reklam, jednak strategia rozwoju PiN w internecie zakłada rozbudowywanie internetowej społeczności (złożonej głównie ze słuchaczy tego radia). PiNClub pełni także funkcję programu lojalnościowego radia. Skupia obecnie ponad 33 tys. osób i zdaniem Grzywaczewskiego jest to najlepsza jakościowa baza tej wielkości w Polsce. W ramach PiNClubu stworzono ofertę handlową dla członków PiNClubu, akceptantów kart oraz dla innych firm pragnących zareklamować swoje produkty lub usługi. Oferta dla członków PiNClubu upoważnia uprawnionych uczestników do otrzymywania rabatów w punktach handlowo-usługowych objętych programem. Obecnie sieć akceptantów liczy w Warszawie ok. 50 punktów (restauracje, puby, teatry, kluby bilardowe, salony, firmy szkoleniowe). Akceptanci w zamian za rabaty udzielane pinklubowiczom mogą liczyć na ekspozycję na naszych stronach oraz informacje w mailingach o nowych ofertach kierowanych do bazy PiNClubu. W obrębie PiNClubu prowadzone są też komercyjne mailingi do bazy uczestników programu, które można zamówić, korzystając z targetowania m.in. według płci, wykształcenia, miejsca zamieszkania, statusu zawodowego, wysokości dochodu. Zdaniem Grzywaczewskiego przychody z tej internetowej działalności już w ciągu kolejnego roku mogą osiągnąć poziom 10 proc. całości przychodów Radia PiN.

W planach na najbliższy czas jest rozbudowa serwisu WWW o modne obecnie blogi czy podcasty. Nadawca myśli też o wprowadzeniu co-brandowej karty kredytowej dla członków swojego klubu. (MG)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.