Sony przenosi amerykański budżet do 180° i BBDO

Sony Electronics przenosi swój budżet reklamowy w Stanach Zjednoczonych do zespołu złożonego z niezależnej agencji 180° i należącej do grupy...

Sony Electronics przenosi swój budżet reklamowy w Stanach Zjednoczonych do zespołu złożonego z niezależnej agencji 180° i należącej do grupy Omnicom agencji BBDO. Spekulacje o możliwości przeniesienia tego budżetu trwały na rynku praktycznie od momentu rozstania się Sony z agencją Y&R (WPP Group) w lutym ubiegłego roku. Po tym Sony przeprowadziło przetarg, w wyniku którego podzieliło swój budżet reklamowy pomiędzy trzy agencje: Fallon (grupa Publicis), McKinney (Havas) i niezależną agencję Bagby & Co. Współpraca pomiędzy Sony a Fallon zakończyła się z kolei w listopadzie ub.r. Nie wiadomo, czy w wyniku tych roszad McKinney będzie jeszcze pracowała dla Sony. Tylko w USA na reklamę w mediach Sony wydaje rocznie 56 mln dol. (dane: TNS Media Intelligence). BBDO i agencja 180° pracują też wspólnie dla amerykańskiej Motoroli. ("Advertising Age")

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.