Google rozpoczyna testy platformy umożliwiającej plasowanie reklam w gazetach

Google wchodzi w biznes reklamy gazetowej. Koncern uruchamia system, który oferuje klientom możliwość umieszczenia reklamy w ponad 50 tytułach w...

Google wchodzi w biznes reklamy gazetowej. Koncern uruchamia system, który oferuje klientom możliwość umieszczenia reklamy w ponad 50 tytułach w USA. W puli tytułów znajdują się m.in. "The New York Times" czy "Washington Post". Google uruchomił na razie trzymiesięczny program próbny, w którym usługę Print Ads będzie testować około stu dotychczasowych klientów reklamowych Google (korzystających z internetowej reklamy za pomocą AdWords, w wyszukiwarce). Jeśli trzymiesięczna próba okaże się sukcesem, Google zamierza udostępnić nową usługę szerokiemu rynkowi. Google podkreśla, że nie jest stroną kupującą i następnie odsprzedającą powierzchnię reklamową w tym systemie. Oferuje tylko nowe możliwości swoim klientom, czyli reklamodawcom korzystającym z reklamy AdWords. Dzięki nowemu projektowi będą oni mogli w prosty sposób zamawiać dodatkowo także reklamę prasową. Po zalogowaniu do systemu wybierają gazetę, sprawdzają dostępność reklamy w niej i przesyłają swoje materiały graficzne. Podobnie jak to ma miejsce dzisiaj, końcową kontrolę nad procesem ma i tak wydawca papierowego tytułu, który może decydować o tym, co opublikuje, a czego nie opublikuje. W styczniu br. Google przejął kalifornijską firmę dMarc Broadcasting (umowa o wartości 1,2 mld dol.), która jest operatorem systemu umożliwiającego z kolei łączenie kampanii w AdWords z kampaniami w stacjach radiowych. ("BrandRepublic")

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.