Piraci z Polsatu w Cannes
Mimo że telewizja Polsat nie jest wystawcą na międzynarodowych targach MIPTV w Cannes, choć od dwóch lat z różną intensywnością deklaruje, że przygotowuje stoisko na targi, na Lazurowym Wybrzeżu pojawiła się dość liczna reprezentacja stacj
Nic w tym dziwnego - od lat canneńska impreza jest jednym z najlepszych miejsc na świecie do poszukiwania nowych produkcji, nowych formatów telewizyjnych i świeżych inspiracji. Ale na MIPTV przyjechali nie tylko przedstawiciele handlowi stacji, którzy jak wszyscy chodzą od stoiska do stoiska, dopytują i ogladają. My wypatrzyliśmy w Cannes m.in. Ninę Terentiew, członka zarządu Polsatu i dyrektora programowego stacji, Agatę Młynarską, producenta kreatywnego stacji, Jacka Kaczyńskiego, szefa Polsat Play, i Piotra Fajksa, który kieruje TV4, partnerskim kanałem Polsatu.
Kto nie ma stanowiska na targach lub nie przepada za hotelami, a chce śledzić, o czym w Cannes rozmawia i co ogląda światowa branża TV, musi poszukać innego rozwiązania. Położenie geograficzne lazurowego miasta samo podsyła rozwiązanie - w Cannes doskonale sprawdza się jacht morski zacumowany w tamtejszej marinie. Takie rozwiązanie wybrała część menedżerów Polsatu, nie pierwszy zresztą raz. Organizatorzy targów z firmy ReedMIDEM wilków morskich powiązanych z branżą TV, a cumujących w czasie targów w porcie w Cannes nazywają czule "piratami". Ten pseudonim odpowiada menedżerom Polsatu, skoro łódź motorowa właściciela stacji od lat wpisuje się na kilka dni w krajobraz lazurowego Cannes. (PM)