Kampania "Prawdziwe piękno" ma uwiarygodnić markę Dove
Unilever rozpoczął społeczno-edukacyjną kampanię marki Dove pod hasłem "Prawdziwe piękno". Dove chce w ten sposób rozpocząć ogónopolską debatę na temat...
Unilever rozpoczął społeczno-edukacyjną kampanię marki Dove pod hasłem "Prawdziwe piękno". Dove chce w ten sposób rozpocząć ogónopolską debatę na temat kobiecego piękna. Celem kampanii jest przede wszystkim przełamanie istniejących w tej dziedzinie stereotypów oraz wsparcie kobiet w budowaniu przez nie samoakceptacji. Przeprowadzone wśród Polek badanie pokazało, że zaledwie 4 proc. czuje się atrakcyjne, a żadna nie czuje się piękna. Kampania, która właśnie wystartowała, ma być odpowiedzią Dove na problem niskiej samooceny Polek. Do tej pory piękno w potocznej opinii utożsamiano z młodymi modelkami o idealnych kształtach i twarzach. Kampania rozpoczyna się więc od zadania pytania o definicję prawdziwego piękna. Zostało ono zadane na billboardach, na których pojawiły się cztery kobiety: Amerykanka, Węgierka, Brytyjka i Polka, jako że akcja ma wymiar międzynarodowy. Każda z pań przedstawionych na billboardach jest zwykłą kobietą. Uosabiają tym samym przesłanie - manifest Dove, że prawdziwe piękno nie zależy od kształtu ani wieku, koloru ani rozmiaru. Manifest zostanie opublikowany w ogólnopolskich dziennikach. Następnie będzie umieszczony na stronie internetowej www.prawdziwepiękno.pl. Pojawią się tu także informacje na temat kolejnych etapów kampanii, informacje na temat samoakceptacji, informacje o przebiegu kampanii w innych krajach. Będzie także forum pozwalające na wymianę doświadczeń. Akcję wspierają ambasadorowie marki: Katarzyna Figura, Gosia Baczyńska, Dorota Wellman i Janusz Wiśniewski. - Zależało nam, by było to niewielkie grono reprezentantów różnych dziedzin, którzy mają wewnętrzne piękno - tłumaczy Monika Witecka, odpowiedzielna za program z ramienia Unilever Polska. Kampania rozpoczęta w październiku obejmie także prasę, ogólnopolskie tygodniki opinii, emisję reklam w komunikatorze Gadu-Gadu oraz działania SEM w najpopularniejszych polskich wyszukiwarkach. Dyskusja na temat samoakceptacji i piękna ma być przeniesiona także do telewizji publicznej i stacji komercyjnych oraz prasy. Szczegóły tych działań nie są jednak znane. 8 marca 2007 r. rozpocznie się 10-tygodniowy Road Show. Specjalny autobus Dove odwiedzi 10 polskich miast. W miastach tych Polki będą mogły spotkać się z psychologami, seksuologami itp. Ruszy także specjalny program edukacyjny w 1. i 2. klasie szkoły średniej. Podczas godzin lekcyjnych odbędą się rozmowy na temat piękna. Unilever zamierza także powołać do życia fundację na rzecz pozytywnej samooceny. Fundacja ma wspierać kobiety, fundować stypendia naukowe, prowadzić warsztaty z zakresu rozwijania umiejętności i hobby. Część dochodów ze sprzedawanych kosmetyków Dove będzie przeznaczana na rozwój fundacji. Kampania na rzecz prawdziwego piękna prowadzona jest przez markę w wielu krajach świata. W kampanię realizowaną w Polsce zaangażowane są: agencja Gruppa66 Ogilvy zajmująca się kreacją, BPI Group odpowiadająca za działania PR oraz Initiative Warszawa - planowanie i zakup mediów. Dove jest obecny w Polsce w segmencie kosmetyków do pielęgnacji włosów, mycia ciała, pielęgnacji ciała i dezodorantów. Szczegółowe udziały marki w poszczególnych kategoriach kosmetyków nie są znane. (MKS)