Startuje "piłkarska" kampania Nike związana z tegorocznymi mistrzostwami Europy
Spółka Nike Poland rozpoczyna kampanię reklamową związaną z tegorocznymi mistrzostwami Europy w piłce nożnej w Portugalii. Akcja będzie miała miejsce...
Spółka Nike Poland rozpoczyna kampanię reklamową związaną z tegorocznymi mistrzostwami Europy w piłce nożnej w Portugalii. Akcja będzie miała miejsce w telewizji, prasie, kinach i w internecie. Kreację materiałów reklamowych przygotowała agencja reklamowa Wieden & Kennedy z Amsterdamu, natomiast planowaniem i zakupem mediów w Polsce zajął się dom mediowy MindShare Polska. Kampania rozpoczyna się pod koniec marca i potrwa do początku lipca. Poprzedza ją akcja teaserowa, w ramach której na antenach MTV Polska i Viva Polska do 9 kwietnia będzie prezentowany 20-sekundowy zwiastun filmowy z udziałem brazylijskiego piłkarza Ronaldinho. Właściwa kampania rozpocznie się 10 kwietnia w telewizji. Trwający półtorej minuty spot będzie prezentowany w stacjach: TVP1, TVP2, TVN, Polsat, MTV Polska, Viva Polska i Eurosport. Reklamówka została nakręcona przez reżysera Frederika Bonda w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Wzięli w niej udział piłkarze brazylijscy: Ronaldo, Ronaldinho, Diego i Denilson, oraz portugalscy: Luis Figo, Pauleta, Queresma, Cristiano Ronaldo i Ricardo. Oprawą dźwiękową spotu jest utwór "Papa Loves Mambo" Perry Como. Kampania telewizyjna będzie podzielona na 2 etapy: pierwszy z nich potrwa od 10 kwietnia do końca maja, drugi natomiast rozpocznie się 3 czerwca i zakończy 3 lipca, czyli w dniu finałowego meczu mistrzostw. W drugiej części kampanii telewizyjnej będzie prezentowany inny spot będący rozwinięciem historii z pierwszej reklamówki, gdzie piłkarze obydwu drużyn ogrywają się nawzajem, prezentując swoje umiejętności i piłkarskie triki. Spoty reklamowe będą także prezentowane na 213 ekranach kinowych w 13 miastach w całej Polsce. Kampania kinowa będzie się składała także z 2 etapów: od 7 maja do końca maja i od 4 do 28 czerwca. "Głównym celem kampanii w tych mediach będzie pokazanie związku marki Nike z futbolem. Celem dodatkowym będzie promocja przygotowanej specjalnie z okazji mistrzostw przez Nike linii produktowej Total 90" - mówi Piotr Sośnierz, country marketing manager w Nike Poland. Poza telewizją i kinem kampania będzie miała także miejsce w prasie - w tym medium jej celem będzie wspieranie marketingowe produktów z serii Total 90. Kampania prasowa potrwa od połowy kwietnia do końca czerwca w tytułach: "Piłka Nożna", "Bravo Sport" i "Przegląd Sportowy". Kampanię wspierać będzie strona internetowa nikefootball.com, gdzie po raz pierwszy strona główna serwisu będzie (od 1 kwietnia) dostępna w języku polskim. Główną grupą docelową kampanii są osoby w wieku 14-24 lata - grupą poszerzoną są osoby w wieku 14-34 lata. (PU)