MediaVest wprowadzi narzędzie do prognozowania zaangażowania widzów w oglądanie TV

Sieć domów mediowych MediaVest opracowała autorskie narzędzie badawcze służące do prognozowania zaangażowania widzów w oglądanie telewizji. Nosi ono nazwę Captivation...

Sieć domów mediowych MediaVest opracowała autorskie narzędzie badawcze służące do prognozowania zaangażowania widzów w oglądanie telewizji. Nosi ono nazwę Captivation Prediction Index (CPI). - CPI wychodzi poza pomiar zwykłych parametrów takich jak przyciąganie uwagi czy zapamiętywalność reklam - uważa Jim Kite, wiceprezes wykonawczy ds. badań w sieci MediaVest, który koordynował prace nad nowym narzędziem. CPI mierzy m.in., na ile istotne dla widza są przekazywane w programie telewizyjnym informacje, powody, dla których widzowie oglądają dany program, i generuje wzory sposobów oglądania programów. Według Kite'a nowe narzędzie pozwoli przenieść ciężar negocjacji z mediami z dyskusji opartych na cenie za rating na ewaluacje oparte na wskaźnikach jakościowych. Dom mediowy MediaVest w Polsce sam rozpoczął prace nad podobnym narzędziem badawczym. - Nie mamy wątpliwości, że pomiar wskaźników przyciągania uwagi widzów przez różne formaty telewizyjne w poszczególnych grupach docelowych to jedno z kluczowych wyzwań dla domu mediowego. Niewykluczone, że skorzystamy z doświadczenia naszej sieci - powiedziała Katarzyna Wiater, dyrektor zarządzająca domu mediowego MediaVest w Polsce. (PM)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.