UKE ukarał Tele2 Polska 1 mln zł kary za aferę telemarketingową

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) nałożył na operatora telekomunikacyjnego Tele2 Polska Sp. z o.o. 1 mln zł kary za "naruszenie obowiązków...

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) nałożył na operatora telekomunikacyjnego Tele2 Polska Sp. z o.o. 1 mln zł kary za "naruszenie obowiązków informacyjnych". To efekt postępowania wszczętego przez UKE po aferze telemarketingowej w Tele2 nagłośnionej przez reporterów programu "Uwaga!" w TVN. Telemarketingowcy w call center wynajętym przez Tele2 nakłaniali klientów do korzystania z usług operatora, nie informując ich wyraźnie, jaką firmę reprezentują (przedstawiali się jako dzwoniący "z telekomunikacji") oraz że jeśli odbierają przesyłkę od listonosza lub na poczcie, to w praktyce zawierają umowę na świadczenie usług przez Tele2. Nieświadomi klienci protestowali po fakcie, ale do momentu wypowiedzenia umowy musieli płacić operatorowi. Po nagłośnieniu tych praktyk Tele2 Polska ustami dyrektora generalnego Piotra Nesterowicza przeprosiło klientów, którzy poczuli się oszukani przez operatora, i zmieniło zasady zawierania umów, aby wyeliminować możliwości nadużyć. Karol Wieczorek, rzecznik Tele2 Polska, powiedział, że w najbliższych dniach firma zdecyduje, czy będzie odwoływała się od tej kary. W uzasadnieniu UKE poinformował, że na wysokość nałożonej kary miał wpływ fakt, iż Tele2 wykazało dobrą wolę i pełną współpracę w czasie prowadzonego postępowania oraz podjęło działania mające wyeliminować naruszenie interesów konsumentów. W 2005 r. Tele2 Polska miało 369,2 mln zł przychodów, 48,76 mln zł straty operacyjnej i 36 mln zł straty netto. W 2004 r. było to 249 mln zł przychodów, 65,23 mln zł straty operacyjnej i 85,4 mln zł straty netto. (MB)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.