ASA uznała reklamę Gay Police Association za antychrześcijańską
Brytyjska Advertising Standards Authority uznała za uzasadnione skargi dotyczące reklamy opublikowanej na zlecenie Gay Police Association (GPA) w "The Independent"....
Brytyjska Advertising Standards Authority uznała za uzasadnione skargi dotyczące reklamy opublikowanej na zlecenie Gay Police Association (GPA) w "The Independent". Przedstawiała ona Biblię leżącą obok kałuży krwi, całość zaś wieńczyło hasło "In the name of the father". Reklama zawierała też stwierdzenie, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zanotowano 74-proc. wzrost zachowań homofobicznych z użyciem siły, w których jedyną bądź główną przyczyną motywującą do popełnienia czynu były przekonania religijne sprawcy. Zdaniem 551 osób i organizacji, które złożyły skargę, reklama sugeruje, że chrześcijanie są grupą homofobiczną. Zdaniem GPA kreacja, której publikacja celowo zbiegła się w czasie z paradą Euro-Pride 2006, dotyczyła nie tylko chrześcijaństwa. Jednak organizacje chrześcijańskie były innego zdania i uznały reklamę za obraźliwą dla tej religii. Do ich zdania przychyliła się ASA, która dodatkowo uznała wskazaną w reklamie procentową wartość wzrostu zachowań homofobicznych z użyciem siły za bezpodstawną. Nakazała GPA zmianę sposobu prezentacji treści w przyszłych kampaniach oraz opieranie publikowanych stwierdzeń na udokumentowanych statystykach. GPA przeprosiła wszystkich, którzy mogli poczuć się urażeni treścią reklamy. GPA to organizacja, której celem jest wspieranie homoseksualnych pracowników angielskiej policji oraz walka o poprawę ich traktowania przez pozostałych oficerów i społeczeństwo. ("BrandRepublic")