Point Group dzięki połączeniu z Arksteelem chce realizować nowe projekty

Wynik netto Platformy Mediowej "Point Group" (PMPG) za pierwsze półrocze br. wyniósł 2,5 mln zł, za cały ub.r. - 1...

Wynik netto Platformy Mediowej "Point Group" (PMPG) za pierwsze półrocze br. wyniósł 2,5 mln zł, za cały ub.r. - 1 mln zł. Przychody firmy w I półroczu wyniosły 14,4 mln zł, podczas gdy za cały ub.r. wynosiły 17,7 mln zł. Spółka przewiduje w br. 50-proc. wzrost przychodów głównie dzięki rozpoczęciu sprzedaży nowego tytułu "Machina" oraz zwiększeniu sprzedaży spółki zajmującej się marketingiem mobilnym adMobile, nabytej po sprzedaży Telecom Media. Prognoza przychodów na cały br. wynosi ok. 27 mln zł. PMPG zakłada, że strategia rozwoju może być utrzymana dzięki wejściu na giełdę. Wczoraj zarządy spółek Point Group Sp. z o.o. oraz notowanej na giełdzie Arksteel SA poinformowały o złożeniu w MSiG informacji dotyczącej pierwszego ogłoszenia planu połączenia spółek. Plan połączenia powinien zostać złożony w Sądzie Gospodarczym jeszcze w tym tygodniu. Połączenie PMPG oraz Arksteela ma umożliwić Point Group pozyskanie środków na wdrożenie projektów medialnych (telewizja, radio, nowe tytuły wydawnicze). W pierwszym kwartale br. ma zostać uruchomiony wortal "Machina". Po fuzji firma nazywać się będzie Platforma Mediowa "Point Group" SA, formalności związane z procesem połączenia powinny zakończyć się w połowie grudnia br. W związku z procesem wchodzenia na giełdę przez fuzję z Arksteelem Platforma Mediowa "Point Group" została wyceniona przez niezależnych audytorów - jej wartość wyliczono na 85 mln zł (na podstawie prognoz dotyczących przychodów w ciągu najbliższych lat). Platformę tworzą: BTL Point Group - agencja marketing services, Online Point Group - agencja marketingu interaktywnego, Mobile Point Group (adMobile) - agencja marketingu mobilnego, Media Point Group - departament mediów prasowych (poza "Machiną" także m.in. "Dlaczego", "Warsaw Point" oraz portal Korba.pl), Distribution Point Group - departament usług dystrybucyjnych i logistycznych, oraz Studio Point Group - studio usług graficznych, które wkrótce ma zmienić nazwę na Studio Usług Digital. (KP, MG)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.