Samsung będzie pracował nad wizerunkiem marki

Marcin Bołbot, od niedawna dyrektor marketingu i sprzedaży działu RTV/AGD w Samsung Electronics Polska Sp. z o.o. (patrz" DS "MMP"...

Marcin Bołbot, od niedawna dyrektor marketingu i sprzedaży działu RTV/AGD w Samsung Electronics Polska Sp. z o.o. (patrz" DS "MMP" z 11 października br.), zapowiada, że firma będzie pracowała nad poprawą wizerunku swojej marki. Przyznaje, że na tym rynku to marka stanowi główny wyróżnik. - Obecnie prowadzimy badania postrzegania naszej marki w poszczególnych grupach wiekowych - mówi Bołbot. - Dopiero ich wyniki pokażą nam, gdzie jesteśmy. Myślę jednak, że mamy jeszcze sporo do zrobienia i na pewno będziemy prowadzili komunikację wizerunkową - mówi Bołbot i zastrzega jednocześnie, że nie chodzi mu o proste zwiększanie wydatków na media. - Zależy mi na niestandardowym podejściu do komunikacji. Za sztampę nie mam zamiaru płacić. Za dobry pomysł - zawsze! - mówi Bołbot. Jego zdaniem kluczem do sukcesu jest praca nad sprzedażą na poziomie sklepów, dobra współpraca z resellerami, dbanie o dostępność produktów i ich widoczność (nie jeden model na wystawie, ale 6-7) oraz komunikacja ze sprzedawcami, aby zapewnić sobie wysoki poziom rekomendacji klientom w sklepach. Marcin Bołbot był wcześniej szefem sprzedaży i marketingu działu IT w Samsungu, za jego kadencji firma stała się liderem w sprzedaży monitorów LCD (i jest nim nadal). - W RTV chcemy powtórzyć to, co stało się w monitorach - deklaruje Bołbot. - Pomimo erozji cen od trzech lat niezmiennie jesteśmy wciąż liderem. Telewizory LCD wypierają dotychczasowe CRT (kineskopowe) i choć są one wciąż droższe, to Polacy kupują ich coraz więcej. - Sytuacja w LCD jest taka, że praktycznie z miesiąca na miesiąc można sprzedawać i dwa razy więcej - twierdzi Bołbot. - W telewizorach możemy mieć to samo, co było w monitorach. Gdy LCD staniały do poziomu dwukrotnej ceny CTR, ludzie niemal z dnia na dzień przestali kupować monitory kineskopowe. W RTV będzie zapewnie podobnie i to może nawet szybciej, niż się spodziewamy - twierdzi Bołbot. W segmencie produktów gospodarstwa domowego, jak twierdzi Bołbot, Samsung ma dobrą pozycję, jeśli chodzi o produkty takie jak kuchenki czy odkurzacze, natomiast zależy mu na zwiększeniu sprzedaży tzw. dużego AGD, czyli pralek, lodówek, kuchenek etc. W zakresie kreacji reklamowej Samsung korzysta z pracy koreańskiej agencji Cheil Communication, media planuje i kupuje firmie MindShare Polska. (MB)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.