Według AGB czołówka reklamodawców TV pozostaje bez zmian
Praktycznie nie zmienił się układ sił wśród dziesięciu czołowych reklamodawców telewizyjnych w trzech kwartałach br. - wynika z danych cennikowych...
Praktycznie nie zmienił się układ sił wśród dziesięciu czołowych reklamodawców telewizyjnych w trzech kwartałach br. - wynika z danych cennikowych AGB Nielsen Media Research. Nadal największe budżety na kampanie w stacjach telewizyjnych kierują koncerny z branży FMCG i telekomy. Liderem wydatków na reklamę telewizyjną pozostaje Unilever, który wydał w okresie I-IX 2006 r. 287,31 mln zł - o ponad 1 mln zł więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Drugą pozycję w rankingu zajmuje niezmiennie Procter & Gamble z wydatkami na poziomie 219,85 mln zł (185,4 mln zł w I-IX 2005 r.). Trzecie miejsce należy - podobnie jak w roku ubiegłym - do Nestle. Wydatki tej firmy na reklamę w telewizji wyniosły w tym roku 182,85 mln zł, zaś w pierwszych trzech kwartałach ub.r. - 134,5 mln zł. Z pierwszej dziesiątki największych reklamodawców telewizyjnych wypadł w tym roku PTK Centertel, który rok temu wydał w telewizjach ok. 97,4 mln zł. Miejsce tego reklamodawcy zajęła Grupa Żywiec SA, wydając w tym roku na reklamę telewizyjną ok. 109,88 mln zł. Pozostali reklamodawcy w top 10 za trzy kwartały tego roku to: L'Oreal (132,36 mln zł), Polska Telefonia Cyfrowa (150,13 mln zł), Danone (124,53 mln zł), Henkel/Schwarzkopf (126,01 mln zł), Polkomtel SA (100,71 mln zł) i US Pharmacia (114,47 mln zł). (BG)