ARC Rynek i Opinia zbada powody odpływu widowni bloków reklamowych w TVP
Telewizja Polska rozstrzygnęła przetarg dotyczący przeprowadzenia badania marketingowego "Determinanty odpływu widowni w blokach reklamowych". Przetarg wygrał instytut ARC Rynek i...
Telewizja Polska rozstrzygnęła przetarg dotyczący przeprowadzenia badania marketingowego "Determinanty odpływu widowni w blokach reklamowych". Przetarg wygrał instytut ARC Rynek i Opinia. Odrzucono ofertę TNS OBOP. Zadaniem ARC będzie opracowanie koncepcji i przeprowadzenie badania marketingowego, na podstawie którego zostaną określone warunki powodujące spadek oglądalności bloków reklamowych. Projekt ma wskazać, dlaczego widz TVP po zakończeniu audycji i rozpoczęciu bloku reklamowego przełącza się na inny kanał telewizyjny. Analizy statystyczne na bazie danych telemetrycznych zostały wykluczone z przetargu - tym TVP zajmie się we własnym zakresie. Badania jakościowe zostaną zrealizowane w dwóch grupach respondentów: emocjonalnie zaangażowanych w TVP1 lub TVP2 oraz emocjonalnie zaangażowanych w TVN. Wyniki badania mają też pokazać, jakie warunki muszą być spełnione, by blok reklamowy zachęcał do pozostania przed telewizorem. Mają też zasugerować, jak byłyby postrzegane formy promocji samych bloków reklamowych - konkurs SMS-owy polegający na rozpoznawaniu reklamowanych marek - w kontekście wizerunku telewizji publicznej. Wnioski wyciągnięte z badań jakościowych mają również wskazać sposoby wykorzystania do promocji bloków reklamowych innych możliwych mediów, takich jak teletekst czy internet. Ponadto mają służyć zweryfikowaniu stylu oglądania bloków reklamowych pomiędzy programami ze szczególnym naciskiem na to, co powoduje, że po zakończeniu danej audycji widz pozostaje przy danej stacji i ogląda reklamy. Badania fokusowe zostaną zrealizowane na 12 grupach respondentów, z wykształceniem minimum średnim, mieszkających w miastach od 100 do 500 tys. mieszkańców i powyżej 500 tys. mieszkańców. Wyniki badania ARC powinny być znane na przełomie listopada i grudnia br. (BG)