Scandinavian Tobacco zmienia strategię marki Nevada - celuje w młodszy target
Scandinavian Tobacco SA zdecydował o relaunchu marki papierosów Nevada, piątej co do wielkości udziałów rynkowych marki papierosów King Size. Producent...
Scandinavian Tobacco SA zdecydował o relaunchu marki papierosów Nevada, piątej co do wielkości udziałów rynkowych marki papierosów King Size. Producent chce nadać marce większą atrakcyjność, dodać jej prestiżu, elegancji i zbudować jej międzynarodowy wizerunek. Odmładza przy tym grupę docelową - Nevada ma być kierowana i komunikowana do 18-30-latków, z wyższym wykształceniem, mieszkających głównie w większych miastach, prowadzących aktywny tryb życia. Pozycjonowanie cenowe marki się nie zmieniło (w granicach 5 zł za paczkę 20 sztuk). Nowe opakowanie papierosów Nevada zaprojektowała agencja SiebertHead. Relaunch marki wspierany jest przez działania na poziomie trade- i directmarketingowym. Jest za nie odpowiedzialna firma marketing services Proximity Poland (w maju br. wygrała przetarg na tę markę). Głównym elementem jest komunikowany w nowych opakowaniach program konsumencki, który potrwa do końca przyszłego miesiąca (nagrodami są m.in. samochód Mitsubishi L200 oraz zestawy kina domowego), i materiały POS w punktach sprzedaży. To najistotniejsza zmiana dotycząca marki Nevada od jej pojawienia się na rynku pod koniec 2003 r. Obejmuje ona cztery warianty: Original, Blue, Silver i Mentol, i jest piątą największa marką papierosów KS na naszym rynku z udziałami rzędu 4,3 proc., które jak twierdzi producent, stale rosną. (MB)