48 firm reprezentuje Polskę na targach telewizyjnych MIPCOM w Cannes
W rozpoczynających się w Cannes targach telewizyjnych MIPCOM 2006 bierze udział 48 firm z Polski. Szczególnie silna jest reprezentacja Grupy...
W rozpoczynających się w Cannes targach telewizyjnych MIPCOM 2006 bierze udział 48 firm z Polski. Szczególnie silna jest reprezentacja Grupy ITI. W Cannes pojawili się zarówno przedstawiciele wybranych kanałów TVN (TVN, TVN Style, TVN Siedem, TVN Turbo, ITVN), jak i platformy cyfrowej N, która ruszy w połowie października br. Grupa ITI nie będzie jednak mieć własnego stoiska, a obecność na targach traktuje przede wszystkim jako możliwość zakupów kontentowych. Jeszcze przed targami Maciej Sojka, prezes ITI Neovision (spółki, która przygotowuje projekt N), zapowiedział, że w Cannes zamierza sfinalizować kilka transakcji związanych z nową platformą. Wśród polskich firm jest ośmiu wystawców. Swoje stoiska mają: ATM Grupa, Audyton International, Endemol Polska, MTV Networks Polska, Multimedia Bank, Se-Ma-For Produkcja Filmowa, Studio Printel i Telewizja Polska. - Ciągle wierzę w ideę wspólnego polskiego sektora mimo rozbieżności biznesowych niektórych polskich podmiotów. Warto brać pod tym względem przykład z Brazylijczyków czy Włochów, którzy wspólnie promują się w Cannes - uważa Monika Bednarek, przedstawiciel w Polsce firmy Reed MIDEM, organizatora targów. W tegorocznej edycji MIPCOM bierze udział ponad 3,8 tys. firm związanych z rynkiem TV z 91 krajów. Swoje stoiska ma 1,5 tys. firm. Łącznie w targach uczestniczy prawie 12 tys. osób. Organizatorzy spodziewają się, że łączna wartość transakcji zawartych podczas targów wyniesie 2,1 mld euro. (PM)