Parlament Europejski zliberalizuje przepisy dotyczące m.in. product placementu i sponsoringu
Komitet ds. Rynku Wewnętrznego Parlamentu Europejskiego złagodzi przepisy dotyczące plasowania produktów w telewizji. Właściciele marek zyskają prawdopodobnie możliwość negocjacji zasad...
Komitet ds. Rynku Wewnętrznego Parlamentu Europejskiego złagodzi przepisy dotyczące plasowania produktów w telewizji. Właściciele marek zyskają prawdopodobnie możliwość negocjacji zasad przedstawiania swoich produktów w programach telewizyjnych. Parlament Europejski pracuje nad liberalizacją dyrektywy dotyczącej audiowizualnych usług medialnych, dotyczącej poza plasowaniem również sponsoringu i reklamy w Europie. Co prawda nawet jeśli nowa dyrektywa (Telewizja bez Barier) zastąpi starą, państwa członkowskie nadal będą mogły indywidualnie regulować przepisy w tej sprawie. Jak jednak mówi Syed Kamall, poseł PE z ramienia konserwatystów, Europie potrzebna jest rewolucja mediowa. Inaczej nie będzie ona w stanie stawić czoła konkurencji amerykańskiej i tej z rynków wschodzących. Dodaje, że nadmiar przepisów może wkrótce spowodować, że Stary Kontynent pozostanie daleko w tyle za resztą świata, jeśli chodzi o rozwój usług medialnych. Z poruszenia w Parlamencie Europejskim cieszą się reklamodawcy, pojawia się bowiem szansa na dodatkowe źródła przychodów. ("BrandRepublic")