roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
MMP
9 (479) 2019-08-29
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
8. PERYSKOP
10. FOKUS
Czy Cannes uratuje świat?
Świetny rok na festiwalu w Cannes dla polskich agencji. Nagrody - przede wszystkim za kampanie społecznie zaangażowane. Czy jednak festiwal, którego dominantą jest dzisiaj „czynienie dobra", rzeczywiście zmieni świat na lepsze?
32. MEDIA
Młodzi „wideokosmopolici” rosną w siłę
Dorastająca generacja najbardziej atrakcyjnych reklamowo konsumentów nie będzie miała zwyczaju oglądać linearnej telewizji z reklamami.
Zadyszka na Lazurowym Wybrzeżu
Relacja z targów MIPTV.
Trzeba wyjść poza strefę komfortu
Marcin Gerc, dyrektor zarządzający Kantar Media, o inicjatywach, które mają prowadzić do nowego standardu badań.
46. MARKETING
Telekomy:
Telekomunikacja konwergentna, 5G, kłopoty Huawei.
Rynek dostawy jedzenia wciąż szuka innowacji
- mówi Tomasz Lipiński, dyrektor marketingu PizzaPortal.pl.
CSR to dziś podstawa komunikacji marek wody.
Start-upy wyznaczają reguły gry
– mówi Inga Songin, regionalny dyrektor marketingu Danone, CEN.
Gaming
W 2020 r. marki wydadzą globalnie 1,4 mld dolarów na reklamy i sponsoring w e-sporcie.
64. 360 ̊
OOH
Reklama na pojazdach transportu publicznego i na rowerach miejskich staje się coraz bardziej kreatywna i widoczna.
Talent nie ma płci
Joanna Biernacka, creative director w Isobar Polska, i Olga „Koka” Skowrońska, senior copywriter w Plej, rozmawiają o „dyrektorach” i „dyrektorkach” – o wojnie płci i równouprawnieniu w branży marketingowej.
Idzie nowe w social media
Kryptowaluta Facebooka, społeczności w Google, oferta reklamowa TikToka.
Kreatywni oceniają kampanię T-Mobile „To nonsens”
77. PRZETARGI
78. AFTER
Agencje z Sadyby i okolic w obronie Jeziorka Czerniakowskiego.
Wernisaż wystawy MetrOdSztuki.
83. FORUM
84. INSIGHT
Zenith koryguje prognozę dla Polski
86. RAPORT HIT HANDLU 2019
95. RAPORT SPECJALNY Agencje Public Relations 2019
125. RAPORT SPECJALNY Golden Arow 2019
- 2024 r.
- 2-3 (524) 2024-02-28
- 2023 r.
- 1 (523) 2023-12-28
- 12 (522) 2023-12-04
- 11 (521) 2023-10-30
- 10 (520) 2023-09-29
- 9 (519) 2023-08-31
- 7-8 (518) 2023-07-04
- 6 (517) 2023-06-02
- 5 (516) 2023-05-04
- 4 (515) 2023-03-29
- 2-3 (514) 2023-02-28
- 1 (513) 2023-01-09
- 2022 r.
- 12 (512) 2022-12-02
- 11 (511) 2022-11-03
- 10 (510) 2022-10-05
- 9 (509) 2022-09-05
Najnowsze wydania
W numerze między innymi:
• Czy Cannes uratuje świat? Świetny rok na festiwalu w Cannes dla polskich agencji. Nagrody - przede wszystkim za kampanie społecznie zaangażowane. Czy jednak festiwal, którego dominantą jest dzisiaj „czynienie dobra", rzeczywiście zmieni świat na lepsze?
• Młodzi „wideokosmopolici” rosną w siłę. Dorastająca generacja najbardziej atrakcyjnych reklamowo konsumentów nie będzie miała zwyczaju oglądać linearnej telewizji z reklamami.
• Trzeba wyjść poza strefę komfortu. Marcin Gerc, dyrektor zarządzający Kantar Media, o inicjatywach, które mają prowadzić do nowego standardu badań.
• Rynek dostawy jedzenia wciąż szuka innowacji. Tomasz Lipiński, dyrektor marketingu PizzaPortal.pl.
• Gaming. W 2020 r. marki wydadzą globalnie 1,4 mld dolarów na reklamy i sponsoring w e-sporcie.
• Talent nie ma płci. Joanna Biernacka, creative director w Isobar Polska, i Olga „Koka” Skowrońska, senior copywriter w Plej, rozmawiają o „dyrektorach” i „dyrektorkach” – o wojnie płci i równouprawnieniu w branży marketingowej.
Dodatki do numeru:
• Raport Agencje PR 2019
• Raport Golden Arrow 2019
• Raport Hit Handlu 2019
142 strony o marketingu z pasją
Tak, właśnie takie pytanie dostajemy my, dziennikarze magazynu, niemal codziennie od naszych informatorów i rozmówców. Pomimo całkowitej niemal cyfryzacji branży mediowej i reklamowej przywiązanie do drukowanego wydania „Media Marketing Polska" jest ogromne.
Dlaczego? Bo magazyn selekcjonuje najważniejsze informacje, podaje je w przejrzysty sposób, pozwala przyjrzeć się lepiej zjawiskom i – mam nadzieję – daje też Czytelnikom chwilę przyjemności, rozrywki.
Nasz tytuł skończył niedawno świętować 25-lecie istnienia. Teraz czas na zmiany. Pod okiem naszej nowej dyrektor artystycznej Anny Skopińskiej zmieniliśmy winietę, layout, który jest teraz bardziej nowoczesny i pozwala na lepszą nawigację w magazynie o zwiększonej objętości. Najbardziej istotne są jednak nowa struktura sekcji i nowe działy. Fokus będzie najważniejszym tematem numeru i obiecujemy, że zawsze Czytelnicy znajdą tu solidną analizę zjawiska, które przykuwa uwagę branży. Z kolei największą część magazynu będą zajmować trzy działy: Media, Marketing i 360 ̊ (czyli szeroko rozumiana reklama) – bo właśnie te trzy branże są w centrum naszego zainteresowania. Każdy – niezależenie od tego, czy jest mediowcem, marketingowcem, czy kreatywnym – znajdzie w tych działach coś dla siebie.
Wciąż wierzymy, że praca w marketingu i reklamie to niezwykła przygoda. Cieszymy się nią i dlatego mamy nową sekcję After poświęconą ciekawostkom z życia agencji, imprezom, związkom reklamy ze sztuką. W After znajdzie się także przegląd najważniejszych książek, filmów, wystaw, które mają związek z naszą branżą, dotykają tematu marek, reklamy czy po prostu są częścią twórczości ludzi z branży.
Forum jest sekcją, w której znajdą miejsce wyraziste opinie, a Insight – zbiorem danych o jednym, aktualnym zjawisku. To tylko część nowości. Najprościej ujmując: przyświeca nam idea, aby nie tylko informować, ale także inspirować Czytelników. Chcemy także tak kształtować magazyn, aby jego struktura podążała za rytmem i sposobem czytania.
Obiecujemy, że będziemy jeszcze bardziej cyfrowi w doborze kontentu. Na co dzień wszyscy żyjemy mediami cyfrowymi, ale w Facebooku czy Instagramie trudno znaleźć pogłębiony opis świata digital. Uważamy, że to właśnie magazyn drukowany, przez dystans i oddech, które stwarza, jest właściwą przestrzenią do głębszej refleksji nad zjawiskami, które dotyczą internetu.
Cieszę się, że pierwsze wydanie naszego magazynu przypada w chwili, kiedy świętujemy dobre wyniki polskich agencji w Cannes. Zapraszam do lektury obszernej relacji z festiwalu przygotowanej we współpracy z agencją 180heartbeats + Jung v. Matt. Jednocześnie na naszej okładce pojawia się niepokojące pytanie: „Czy Cannes uratuje świat?". Czy jako branża nie popadamy w nadmierny entuzjazm nad kampaniami społecznymi i czy zbytnio sami sobie nie poprawiamy nimi humoru? Bo codzienność reklamy to raczej zachwalanie produktów mało ekologicznych, często niezdrowych. Reklama uczestniczy, może bezwiednie, w globalnym procesie degradacji środowiska, bo służy firmom, które się do tego przyczyniają. Dodajmy: reklamy utrwalające szkodliwe zachowania czy po prostum tak prymitywne lub brzydkie, że wyrządzają szkodę odbiorcy. Wspomnijmy też o problemach z zachowaniem prywatności użytkowników. Czy rzeczywiście reklama zmienia świat na lepszy? Mamy nad czym myśleć i nad czym pracować.
Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media & Marketing Polska”
-
O magazynie
„Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
→bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
→raporty specjalne "MMP",
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→zakup egzemplarzy w salonach Empik
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem→Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
→Kokurs Golden Arrow
→Kokurs Kreatura
→Konferencje pod egidą magazynu
→kontakt w sprawie wydarzeń
-
Dostępna przestrzeń reklamowa→Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
→kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.
-
Stopka magazynu