
roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
MMP
12 (482) 2019-11-28
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
12. WYWIAD
Marcin Jeziorski, CEO Grupy S/F
Agencja nie jest od zbawiania świata
16. NEWSFEED
19. MEDIA
Kablówka bez kablówki
Oferta usług IPTV to już realna alternatywa dla telewizji kablowej i platform TV satelitarnej
22. MARKETING
Czas na rozmowę procentuje
– Nasi doradcy potrafią słuchać, wiedzą, o co zapytać i jak sprawić, by klient wyszedł ze sklepu zadowolony – mówi Anna Walicka, dyrektor marketingu ogólnopolskiej sieci sklepów Neonet
26. 360 ̊
Co widzimy w social mediach
Jak algorytmy najpopularniejszych platform wpływają na selekcję treści
28. OCENA KAMPANII
Trend Micro
29. PRZETARGI
30. AFTER
32. FORUM
34. INSIGHT
Serwisy VoD i sVoD
39. RAPORT SPECJALNY
Biura reklamy

- 2021 r.
- 4 (495) 2021-03-26
- 2-3 (494) 2021-02-25
- 2020 r.
- 1 (493) 2020-12-29
- 12 (492) 2020-11-25
- 11 (491) 2020-10-20
- 10 (490) 2020-09-28
- 9 (489) 2020-08-26
- 7-8 (488) 2020-06-24
- 6 (487) 2020-05-28
- 5 (486) 2020-04-16
- 4 (485) 2020-03-17
- 2-3 (484) 2020-02-19
- 2019 r.
- 1 (483) 2019-12-18
- 12 (482) 2019-11-28
- 11 (481) 2019-10-28
- 10 (480) 2019-10-03
Najnowsze wydania

W numerze między innymi:
• Agencja nie jest od zbawiania świata. – Staramy się myśleć o agencji jak o przedsiębiorstwie, które ma zarabiać dla swoich klientów i dla inwestorów, a nie jak o firmie, która ma zbawiać świat – mówi Marcin Jeziorski, CEO Grupy S/F.
• Kablówka bez kabla. Przewidywania o rychłej śmierci tradycyjnej telewizji wydają się przedwczesne. Broni się przede wszystkim programami na żywo, rozrywką, różnego typu talent show i transmisjami sportowymi.
• Jak algorytmy wpływają na to, co widzimy w social mediach? Istnieje wiele mitów na temat tego, jak działają serwisy społecznościowe. Co rzeczywiście odgrywa kluczową rolę w ustalaniu kolejności wyświetlanych treści? Przyjrzyjmy się najpopularniejszym platformom.
• Idą zmiany. Tradycyjny rynek TV jest coraz silniej związany z szeroko pojętym VoD. Wymaga to i przebudowy strategii brokerskiej, i struktury biur reklamy do tej pory określanych mianem telewizyjnych.
• Reklama prasowa żyje. Główną innowacją badania „Zaangażowanie w reklamę" jest poszerzenie dotychczasowego projektu deklaratywnego o pasywny pomiar czytelnictwa wykorzystujący urządzenie, które śledzi ruchy gałki ocznej, tzw. eyetracker.
• Hegemonia srebrnego ekranu. Popularność kina w Polsce nie maleje. Polacy biją nawet kolejne frekwencyjne rekordy. Brokerzy kinowi mogą tylko zacierać ręce.
115 stron o marketingu z pasją
Dodatki do numeru:
• Raport Biura Reklamy 2019
• Raport Programy Lojalnościowe w Polsce 2019

Udział w obradach Kreatury zawsze jest ciekawym przeżyciem. W tym roku szczególnie, a to za sprawą nowej kategorii dla młodych kreatywnych – Kreatura X.
MŁODZI KREATYWNI NADESŁALI 14 PRAC, KTÓRE BYŁY ODPOWIEDZIĄ NA BRIEF FIRMY SKODA. CHODZIŁO O WYPROMOWANIE NOWEGO MODELU ELEKTRYCZNEGO I ZAPROSZENIE NA JAZDĘ PRÓBNĄ SAMOCHODEM SKODA CITIGO.
Były to bardzo ciekawe prace. Jeżeli miałbym znaleźć jakiś ich wspólny punkt, to powiedziałbym, że większość z nich wychodziła od ciekawego insightu i skupiała się bardziej na ciekawej mechanice niż na key visualu czy haśle promocyjnym, chociaż i te wypadły dobrze. Część pomysłów była jakby niedokończona, miała niedociągnięcia, ale trudno się oprzeć wrażeniu, że nieskrępowane budżetem i formalnymi warunkami przetargu idee młodych ludzi były często nawet lepsze niż to, co widzimy na co dzień w Polsce w komunikacji marketingowej różnych marek.
W efekcie konkursu Kreatura X jedna agencja otrzyma statuetkę Kreatury, będą też wyróżnienia. Nam pozostaje refleksja, jak sprawić, abyśmy my, jako branża, potrafili wykorzystać potencjał kreatywny pracowników agencji.
Bo nie bez powodu mówi się czasem o „czarnej dziurze". Agencje dostarczają dobrych pomysłów, klient wie, czego mu trzeba, a w przedziwny sposób w efekcie procesu powstaje coś bardo przeciętnego. A może być przecież inaczej.
Jestem pewien, że Skoda wykorzysta przynajmniej część idei z Kreatury X, jakoś się nimi zainspiruje. My zapraszamy już za rok na kolejną edycję tego konkursu.
Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media & Marketing Polska”
-
O magazynie
„Media & Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
→bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
→raporty specjalne "MMP",
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→zakup egzemplarzy w salonach Empik
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem→Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
→Kokurs Golden Arrow
→Kokurs Kreatura
→Konferencje pod egidą magazynu
→kontakt w sprawie wydarzeń
-
Dostępna przestrzeń reklamowa→Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media & Marketing Polska"
→kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media & Marketing Polska” funkcjonują obecnie.
-
Stopka magazynu