roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
MMP
2-3 (484) 2020-02-19
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
8. PERYSKOP
10. FOKUS
Należy grać fair play
– Zagrania w przetargach nadal rozmijają się z wyznaczonymi tam standardami. Gwarancje cenowe wykraczające poza reguły fair play powtarzają się, branża działa więc przeciwko sobie, ale i swoim klientom. Jeśli przyjdzie się wywiązywać z takich deklaracji, zapłacą przecież inni klienci... Warto, żeby byli tego świadomi – mówi Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM w Polsce.
14. SUPER BOWL 2020
Pojedynek gigantów
Astronomiczny koszt spotów emitowanych podczas eventu, debiuty marketerów – słowem, wielkie marketingowe starcie.
18. NEWSFEED
22. MEDIA
Wiedźmina gra o tron
Czy hitowy serial ma szansę na dobre przeniknąć do kultury masowej?
37. MARKETING
Pokusa smaku, urok formatu
Czekolada to kategoria tradycyjna, ale zarazem innowacyjna.
43. 360 ̊
Druk ma się dobrze
W rok po akwizycji agencji Peppermint przez firmę Quad rozmawiamy o rynku druku dla marketerów, POS-ach, direct mailach, usługach kreatywnych i cyfryzacji.
47. PRZETARGI
48. INSPIRACJE
Rzemiosło ma złote dno
Nie sprzedaje toreb. Przedsięwzięcie pod marką Limitless, którego się podjęła, wykracza znacznie poza ideę zero waste. Szwajcarzy mówią z podziwem, że dokonuje recyklingu ludzi.
52. AFTER
56. FORUM
60. INSIGHT
Rynek samochodowy w Polsce
64. JUBILEUSZ P&G W POLSCE
73. RAPORT SPECJALNY OOH
- 2024 r.
- 2-3 (524) 2024-02-28
- 2023 r.
- 1 (523) 2023-12-28
- 12 (522) 2023-12-04
- 11 (521) 2023-10-30
- 10 (520) 2023-09-29
- 9 (519) 2023-08-31
- 7-8 (518) 2023-07-04
- 6 (517) 2023-06-02
- 5 (516) 2023-05-04
- 4 (515) 2023-03-29
- 2-3 (514) 2023-02-28
- 1 (513) 2023-01-09
- 2022 r.
- 12 (512) 2022-12-02
- 11 (511) 2022-11-03
- 10 (510) 2022-10-05
- 9 (509) 2022-09-05
Najnowsze wydania
W numerze między innymi: Czy znacie listę „AdAge” 10 najlepszych marketerów 2019 r.?
„Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.
Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.
• Należy grać fair play. – Zagrania w przetargach nadal rozmijają się z wyznaczonymi tam standardami. Gwarancje cenowe wykraczające poza reguły fair play powtarzają się, branża działa więc przeciwko sobie, ale i swoim klientom. Jeśli przyjdzie się wywiązywać z takich deklaracji, zapłacą przecież inni klienci. Warto, żeby byli tego świadomi – mówi Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM w Polsce.
• Pierwsza dekada podcastów. Rok 2019 był dla podcastów w Polsce tym, czym rok 2008 dla Facebooka.
• Druk ma się dobrze. Rok po akwizycji agencji Peppermint przez firmę Quad rozmawiamy o rynku druku dla marketerów, POS-ach, direct mailach, usługach kreatywnych i cyfryzacji.
• 5 mld osób używa marek P&G. O budowaniu wartości marek, inicjatywach eko, start-upach i e-commerce mówi Geraldine Huse – CEO & prezes zarządu P&G w Europie Centralnej.
• To będzie ważny rok. – Wszystko wskazuje na to, że unikniemy kryzysu ogólnoświatowego, ale ważne będzie zachowanie krajowych reklamodawców – ich przekonanie, że polska gospodarka będzie nadal systematycznie się rozwijać. Nie bez znaczenia jest również coraz silniejszy trend do porządkowania przestrzeni publicznych, w tym w sferze informacji wizualnej – mówi Marek Kuzaka, prezes zarządu AMS SA.
• Marketing aplikacji mobilnych – od strategii po realizację kampanii. Badania Quettra wykazują, że 77% użytkowników aplikacji usuwa ją już trzy dni po instalacji. W ciągu pierwszych 30 dni korzystania z aplikacji ubywa aż 90% użytkowników. Pobranie aplikacji to jedynie początek drogi.
98 stron o marketingu z pasją
Dodatki do numeru:
• Raport OOH 2020
I AMERYKAŃSKIE PIŁKARKI
Wymieńmy szybko: P&G, Popeyes, White Claw, Target, Barbie, Disney, Ally Financial, Greta Thunberg, Microsoft i kobieca reprezentacja USA w piłce nożnej.
ZARYZYKUJĘ STWIERDZENIE, ŻE TA AMERYKAŃSKA LISTA TO SKRÓTOWY ZAPIS NAJWAŻNIEJSZYCH GLOBALNYCH TRENDÓW W MARKETINGU. PROCTER & GAMBLE, TARGET I DISNEY UDOWODNIŁY, ŻE GIGANCI W CZASIE ZAPOWIADANEGO SPOWOLNIENIA POTRAFIĄ ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ I ODEBRAĆ TROCHĘ MIŁOŚCI KLIENTA WSZECHOBECNYM START-UPOM.
Starzejąca się Barbie nagle odmłodniała, zmieniła się, dostosowała się do nowoczesnych potrzeb i stylu życia (czytaj: zabawy) młodych fanek. Popeyes, marka kanapek, zawalczyła o swoje w starciu z największymi brandami fastfoo dowymi. White Claw stał się za wielką wodą ulubionym napojem lata 2019 dzięki przesunięciu akcentów w marketingu. Ally Financial i Microsoft postawiły w komunikacji na emocje i „uczłowieczyły” zimne branże finansów i IT. Mnie najbardziej cieszy w tym zestawieniu silna
reprezentacja kobiet. Greta Thunberg – marka Greta Thunberg – niezależnie od naszego stosunku do jej aktywności stała się ikoną troski o klimat i działań proekologicznych. Nie naukowiec z Noblem, nie aktor z Hollywood, nie globalna korporacja, ale nastoletnia Szwedka. Wiem, że są postaci, które wybrały już z oceanów tysiące ton plastiku i opracowują technologie recyklingu. Znam firmy, które swoje kosmetyki pakują w pojemniki z odzysku. Ale ufam też Grecie, za którą nie stoją globalne budżety. Sukces amerykańskich piłkarek – mistrzostwo świata na ubiegłorocznym mundialu – w Polsce przeszedł niemal bez echa. A szkoda. Drużynę i jej liderki pokochały miliony mieszkańców kraju, w którym religią jest przecież futbol amerykański z najważniejszym rytuałem Super Bowl (o którym piszemy w tym numerze). Mistrzynie szybko stały się też gwiazdami reklamy.
Determinacji, wytrwałości, witalności i popularności mogą zazdrościć Amerykankom nasze narodowe teamy różnych dyscyplin. Warto się od nich uczyć – i na polu sportowym, i reklamowym. Szczególnie w roku UEFA Euro i igrzysk olimpijskich.
Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM w Polsce, w wywiadzie publikowanym w tym numerze naszego magazynu zauważa, że coraz częściej ważne funkcje w świecie mediów i marketingu sprawują panie – m.in. Katarzyna Kieli w TVN Discovery, Agnieszka Sora w GfK czy Marta Sułkiewicz w Gemiusie. – Lista jest bardzo długa – podkreśla szefowa GroupM. Kibicujemy im wszystkim i zmianom, które proponują.
A teraz odłóżmy na chwilę na bok lalki Barbie, konsole do gier, urządzenia z VoD, sandwicze, słodkie napoje i figurki Star Wars i spróbujmy stworzyć własne zestawienie top 10 naszych najważniejszych „marketerów” roku. Na wielu takich listach (na mojej na pewno) jako ikona roku 2019 pojawiłaby się bez wątpienia Olga Tokarczuk. Żyjemy w kraju, w którym życie jest mniej czarujące niż fabuły powieści noblistki, ale zróbmy wszystko, by na kolejnej naszej prywatnej liście top 10 roku 2020 pojawiła się promowana przez naszą docenioną w Sztokholmie pisarkę czułość.
Piotr Machul,
zastępca redaktora naczelnego,
„Media Marketing Polska”