roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
MMP
5 (486) 2020-04-16
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
8. PERYSKOP
10. FOKUS
Marketing w czasie pandemii
Większość branż marketingowych będzie musiała przyzwyczaić się do „nowej normalności". Są jednak dziedziny, jak eventy czy reklama kinowa, dla których wirus może okazać się bardzo groźny.
18. NEWSFEED
21. MEDIA
Wierzymy w ten biznes
Space Cat Industries to nowa firma, która ma specjalizować się w działaniach reklamowych na TikToku. O jej planach rozmawiamy z jej CEO – Maciejem Skrzypczakiem.
Celebryci odkrywają YouTube
Twarze znane bardziej z telewizji jak Cezary Pazura czy Tomasz Raczek poważnie myślą o internecie.
26. MARKETING
Kryzys może być szansą
Podczas pandemii koronawirusa część e-biznesów myśli tylko o tym, jak przetrwać, inne mają problemy z kumulacją ruchu na stronach internetowych czy zamówień.
Muzyka przekazuje wartości marki
Różne są sposoby konsumpcji muzyki i środki dotarcia do odbiorców, ale w każdym pokoleniu wywołuje ona równie silne emocje. Marki mogą i powinny je wykorzystać – mówią Michał Krajewski i Mateusz Szmigiero z agencji Cord Warsaw.
34. 360
DOOH walczy z wirusem
Pandemia pokazała, jakie możliwości dają cyfrowe nośniki. W przyszłości staną się elementem smart city.
Cudze chwalicie, swego nie znacie
Kreatywni oceniają kampanię marki Hellena z udziałem Kuby Wojewódzkiego, przygotowaną przez Grandes Kochonos.
38. PRZETARGI
40. AFTER
42. FORUM
45. RAPORT „MARKA I MARKETER ROKU"
81. RAPORT „WYDAWCY"
- 2024 r.
- 2-3 (524) 2024-02-28
- 2023 r.
- 1 (523) 2023-12-28
- 12 (522) 2023-12-04
- 11 (521) 2023-10-30
- 10 (520) 2023-09-29
- 9 (519) 2023-08-31
- 7-8 (518) 2023-07-04
- 6 (517) 2023-06-02
- 5 (516) 2023-05-04
- 4 (515) 2023-03-29
- 2-3 (514) 2023-02-28
- 1 (513) 2023-01-09
- 2022 r.
- 12 (512) 2022-12-02
- 11 (511) 2022-11-03
- 10 (510) 2022-10-05
- 9 (509) 2022-09-05
Najnowsze wydania
W numerze między innymi:
• Konsument w czasie pandemii. „Zmiana” to słowo, które najtrafniej definiuje sytuację konsumentów w czasie epidemii. I w pierwszej kolejności chodzi tu o zmiany sposobów zaspokajania potrzeb, samych potrzeb i wydatków.
• Celebryci odkrywają Youtube. – Nie zdawałem sobie sprawy, że zasięg aktywności na YouTube jest w Polsce tak duży i dotyczy wszystkich pokoleń – mówi Tomasz Raczek, dziennikarz, publicysta i krytyk filmowy, który niedawno uruchomił na YT kanał „Wideorecenzja”.
• DOOH: ekrany na trudne czasy. Pandemia koronawirusa dobitnie pokazała, jak ważną rolę – społeczną, nie tylko reklamową – pełnią w przestrzeni miejskiej nośniki cyfrowe. Oby ten trend nie wygasł, gdy zagrożenie przeminie.
• Marka, która daje komfort. Jesteśmy dużą, zasobną marką. Możemy w związku z tym podejmować świadome decyzje, w co chcemy inwestować, w co warto – mówi Małgorzata Sieczkowska, dyrektor marketingu Nivea Polska.
• Vivat, less waste!. Na rynku produktów FMCG niezmiennie króluje trend naturalny i prozdrowotny. Miniony rok przebiegał pod hasłem walki z plastikiem, zero waste i konieczności ograniczenia rozbuchanej konsumpcji.
• Kumplujemy się z czytelnikami, kumplujemy się z markami. Niektóre marki decydują się wydawać u nas całe lub prawie całe swoje roczne budżety. Bo niczego więcej nie potrzebują, by trafić tam, gdzie chcą – mówią Michał Michalski, Piotr Kędzierski i Marcin Łuniewski, współudziałowcy Newonce.Media.
100 stron o marketingu z pasją
Dodatki do numeru:
- Raport Wydawcy 2020
- Raport Marka i Marketer roku 2020
Pandemia sprawiła, że wszyscy wzięliśmy udział w nieplanowanym przyspieszonym kursie nowego marketingu.
BŁYSKAWICZNIE DOWIEDZIELIŚMY SIĘ ZUPEŁNIE NOWYCH RZECZY NA TEMAT NASZEJ BRANŻY I SIEBIE.
Wiemy więcej niż jeszcze w lutym o swoich uczuciach i zachowaniach, ale też o potrzebach, nawykach konsumpcyjnych, budżetach (klientów i swoich domowych). W notatkach z mojego kursu znalazły się takie zapiski:
– Prognozy na temat rynku reklamy warto traktować z większym dystansem.
– O nawykach konsumentów decydują nie tyle trendy, ile życie.
– Niektóre produkty klienci kupią i bez kampanii reklamowych (ostatnio są to np. ryż, kasza, papier toaletowy, maseczki i rękawiczki ochronne).
– Ludzie bez szerokich badań rynkowych wiedzą, co jest im naprawdę na co dzień potrzebne (ostatnio np. ryż, kasza, papier toaletowy, maseczki i rękawiczki ochronne).
– Można przeżyć (kilka tygodni, a może i dłużej) bez fast foodów – choć nowe określenie wymyślone dla placówek McDrive w czasie narodowej kwarantanny – „okno życia” – bardzo mi się podoba.
– Polska reklama wbrew obiegowej opinii sprzed pandemii jest innowacyjna i błyskawicznie reaguje na potrzeby i zmiany konsumenckie.
– Filmy reklamowe można kręcić w warunkach domowych, nie trzeba wyjeżdżać do RPA czy Nowej Zelandii – Liczbę osób na planie filmu reklamowego można znacznie ograniczyć bez utraty jakości produkcji.
– Marketing może obyć się bez większości influencerów i celebrytów.
– Social media jednak czasem się przydają – w życiu nie uczestniczyłem w tylu świetnych koncertach w tak krótkim czasie co w marcu i kwietniu na Instagramie, Facebooku i YouTube.
– Polska służba zdrowia to „produkt” wart promowania.
– Jest coś, co liczy się bardziej niż brief klienta i serial na platformie VoD – zdrowie. Nie jest to lista zamknięta. Nie chcę też nikogo przekonywać, że jest jedyna i słuszna. Każdy uczestnik przyspieszonego pandemicznego kursu marketingu może stworzyć własną – zachęcam. Na przekór nastrojom rynkowym publikujemy nasz doroczny raport „Marka/Marketer Roku”, a z okładki naszego magazynu uśmiecha się nasza CMO Roku – Beata Krupińska, szefowa marketingu Banku Millennium. Ten uśmiech daje nadzieję w trudnych czasach. Przekonują o niej też efekty pracy pani Beaty i jej teamu – można inaczej, nietuzinkowo i skutecznie.
Gdybyśmy wyobrazili sobie wszystkich szefów marketingu i szefów agencji jako chór, to dziś zapewne śpiewałby on „Lamentacje Jeremiasza”. Wierzę jednak, że nadejdą lepsze dni i znów zaintonuje finałową piosenką z kultowego „Żywotu Briana”: „Always look on the bright side of life”.
Piotr Machul,
zastępca redaktora naczelnego,
„Media Marketing Polska”
-
O magazynie
„Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
→bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
→raporty specjalne "MMP",
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→zakup egzemplarzy w salonach Empik
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem→Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
→Kokurs Golden Arrow
→Kokurs Kreatura
→Konferencje pod egidą magazynu
→kontakt w sprawie wydarzeń
-
Dostępna przestrzeń reklamowa→Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
→kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.
-
Stopka magazynu