roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
MMP
6 (487) 2020-05-28
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
10. PERYSKOP
12. FOKUS
Reklamy kręcone w domu, hity kinowe w domu
Branża produkcji reklamowej i produkcji filmowej dostosowuje się do nowych warunków. Same kina też szukają pomysłów na utrzymanie kontaktu z widzem.
24. NEWSFEED
28. MEDIA
W oczekiwaniu na Nowy Świat
Słuchacze w bezprecedensowej akcji wsparli nowy projekt radiowy byłych dziennikarzy Trójki kwotą ponad miliona złotych. Czy to nowy początek nowych mediów obywatelskich?
To nie koniec świata
Telewizja w czasie pandemii ma doskonałe wyniki oglądalności. Nie jest jednak pewne, czy przełoży się to na wpływy reklamowe.
36. MARKETING
Nie zmarnować szansy
Boom na e-commerce może na trwałe zmienić modele biznesowe marketerów. Wiele firm ma jednak problem z obsłużeniem dziś dużej liczby zamówień.
Dekalog senioralnej komunikacji
Paweł Patkowski, dyrektor marki i komunikacji marketingowej Orange Polska, z pozycji praktyka pisze, jak mówić do silver generation.
46. 360
Co dwie marki, to nie jedna
Content Solutions staje się częścią AdCookie. O rozwoju agencji, usług i rynku digitalowego rozmawiamy z Mateuszem Sobierajem, CEO nowej struktury.
„Kiedy to się skończy..."
Kreatywni oceniają najnowszą kampanię BNP Paribas autorstwa Publicis Lion.
57. PRZETARGI
58. AFTER
60. FORUM
69. AGENCJE EVENTOWE
W trudnym dla eventów czasie prezentujemy najlepsze realizacje agencji
Przypominamy marketerom, jak ważnym narzędziem mogą być eventy. Warto te case'y wykorzystać po pandemii.
- 2024 r.
- 2-3 (524) 2024-02-28
- 2023 r.
- 1 (523) 2023-12-28
- 12 (522) 2023-12-04
- 11 (521) 2023-10-30
- 10 (520) 2023-09-29
- 9 (519) 2023-08-31
- 7-8 (518) 2023-07-04
- 6 (517) 2023-06-02
- 5 (516) 2023-05-04
- 4 (515) 2023-03-29
- 2-3 (514) 2023-02-28
- 1 (513) 2023-01-09
- 2022 r.
- 12 (512) 2022-12-02
- 11 (511) 2022-11-03
- 10 (510) 2022-10-05
- 9 (509) 2022-09-05
Najnowsze wydania
W numerze między innymi:
• Żeby robić fabuły, trzeba robić reklamy. Reklamy przynoszą szybsze zyski i pozwalają zapewnić bieżący obrót finansowy. W przypadku fabuł poziom zaangażowania zespołu jest bardzo wysoki, ale rozpięty w długim przedziale czasowym, przez co nie sposób utrzymać studia wyłącznie z pracy nad filmami fabularnymi – o branży produkcyjnej, pracy w czasach pandemii i możliwościach polskich studiów na arenie międzynarodowej rozmawiamy z Magdaleną Widuch i Rolandem Lewińskim ze studia Coloroffon.
• Film wyjęty z kina. Rosnącej od lat frekwencji w kinach jeszcze kilka tygodni temu zagrażało tylko ewentualne obniżenie jakości wyświetlanych produkcji. Pandemia stawia branżę i przemysł filmowy wobec wyzwania, z którym nie borykały się od wojny.
• To nie koniec świata. Pandemia spowodowała, że efektywność telewizji jako medium w ostatnich miesiącach wzbiła się na dawno niewidziane poziomy. Im dłużej trwa epidemia, tym dłużej ta wysoka efektywność zostanie utrzymana – twierdzą eksperci agencji mediowych. Trzeba jednak pamiętać, że każdy kij ma dwa końce.
• Nie zmarnować szansy. Pandemia koronawirusa spowodowała, że do e-sklepów zawitały osoby, które nie miały dotąd wiele wspólnego z zakupami online. To szansa dla marketerów, pod warunkiem że zadbają o to, by z sytuacji nadzwyczajnej uczynić trwały trend, dobrze przeanalizują zmiany w zachowaniach konsumentów i zaproponują adekwatne rozwiązania.
• Dekalog senioralnej komunikacji. Czy istnieją jakieś uniwersalne zasady, które warto wziąć pod uwagę przy budowaniu komunikatów dla pokolenia seniorów? Spróbuję je sformułować, choć – od razu zaznaczę – nie wszystkie z nich będą adekwatne do każdej kategorii produktowej.
• Wiekszość z nas straciła. Po zapoznaniu się z kolejnymi odsłonami pomocy deklarowanej przez państwo większość z nas, eventowców, straciła - jeżeli jeszcze je miała - złudzenia. Musimy sami sobie radzić z kryzysem - mówi Marta Chmielewska, prezes SBE, z którą rozmawiamy o branży eventowej w czasach pandemii.
84 strony o marketingu z pasją
Dodatek do numeru:
- Raport Agencje Eventowe 2020
Czy koniec Programu Trzeciego Polskiego Radia w dotychczasowym kształcie oznacza także początek nowego zjawiska – mediów obywatelskich, czyli mediów finansowanych przez odbiorców? W mocno „koronawirusowym" wydaniu magazynu poruszamy także pozornie niezwiązany z epidemią temat.
POZORNIE, BO CHOĆ BEZPOŚREDNIM IMPULSEM DO POCHYLENIA SIĘ NAD TYM ZAGADNIENIEM BYŁY EXODUS DZIENNIKARZY Z TRÓJKI
I PRZYGOTOWANIA DO STARTU RADIA NOWY ŚWIAT, TO JEDNAK TAKŻE PANDEMIA SPRAWIŁA, ŻE SŁUCHACZE ZASTANOWILI SIĘ, CO DLA NICH
JEST WAŻNE OBECNIE, JAKIEGO RADIA TERAZ POTRZEBUJĄ, I ZDECYDOWALI SIĘ WESPRZEĆ KWOTĄ PONAD MILIONA ZŁOTYCH (SIC!) NOWY
PROJEKT. Pandemia to także digitalizacja naszego życia, zanurzenie w social mediach, a to tworzy przestrzeń do takich oddolnych inicjatyw.
Radio Nowy Świat, podobnie jak inne tego rodzaju projekty, zamierza utrzymywać się bez reklam, głównie z datków słuchaczy. I tu „model mediów obywatelskich" wpisuje się w szerszy trend płacenia za treści wysokiej jakości.
Czy finansowanie z Patronite jest scenariuszem realistycznym? Nie wiem. Ale dla naszej branży ważne jest, że reklama jest w projektach obywatelskich
traktowana jako coś niemal toksycznego. Warto się zastanowić, dlaczego i co to oznacza. Wartościowy z punktu widzenia reklamodawców widz już dziś
ucieka do Netfliksa, a być może w przyszłości wartościowy słuchacz włączy aplikację Radia Nowy Świat – bez reklam.
W „koronawirusowym" wydaniu „MMP" opisujemy wiele pozytywnych historii marek, marketerów, usługodawców i agencji, którym w błyskawicznym tempie udało się dostosować do nowych warunków. Dostrzegamy też niesioną pomoc, a także rzeczy dobre i piękne. Dlatego na naszej okładce znalazła się praca znakomitej ilustratorki Katarzyny Boguckiej. Prace artystów zdobią dziś szpitale i dodają otuchy personelowi i pacjentom. Projekt w warszawskim szpitalu MSWiA realizowało Good Looking Studio. Taka pomoc branży reklamowej też jest potrzebna. Może reklama nie jest jednak aż tak toksyczna?
Sprostowanie
W tegorocznym raporcie „Wydawcy" jako dyrektora generalnego Edipresse Polska przedstawiliśmy pana Macieja Klepackiego. Obejmie on jednak to stanowisko dopiero 1 lipca br. Do tego czasu funkcję tę pełni Alicja Modzelewska-Warec, i to ona kierowała zarządem odpowiedzialnym za transformację, za którą postanowiliśmy wyróżnić wydawnictwo w naszym zestawieniu.
Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”
-
O magazynie
„Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
→bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
→raporty specjalne "MMP",
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→zakup egzemplarzy w salonach Empik
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem→Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
→Kokurs Golden Arrow
→Kokurs Kreatura
→Konferencje pod egidą magazynu
→kontakt w sprawie wydarzeń
-
Dostępna przestrzeń reklamowa→Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
→kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.
-
Stopka magazynu