roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
MMP
12 (492) 2020-11-25
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
8. PERYSKOP
10. Najważniejsza jest zwinna organizacja
– Rynek wymaga od nas ciągłego zarządzania zmianą, ryzykiem i szukania nowych rozwiązań oraz odpowiadania na nowe potrzeby naszych klientów. Jesteśmy mocni w pracy warsztatowej, w praktykach zwinnych oraz w ciągłym ulepszaniu się i wymyślaniu nowych usług – mówi Ewa Wolska-Rzewuska, general manager Saatchi & Saatchi.
14. FOKUS
Jeszcze bardziej cyfrowe
Pandemia ma spory wpływ na rynek programów lojalnościowych. Cyfryzacja i dostosowanie do dominujących kanałów sprzedaży oraz nowe benefity to najważniejsze zmiany.
24. NEWSFEED
28. MEDIA
Over-the-TV
W najbliższych latach rynek płatnej telewizji będzie rósł głównie dzięki OTT.
32. MARKETING
Amazon w Polsce – szansa czy zagrożenie dla rodzimego e-commerce?
Czy start polskiej platformy Amazona to największa rewolucja na polskim rynku, która wywróci do góry nogami obecny stan? A może jednak niewypał, gdy weźmiemy pod uwagę siłę takich marek jak Allegro?
38. 360
Lek nie na wszystko
Marketerzy mają obawy związane z reklamą w segmencie gamingowym – pokazują badania Havas Media Group. Z kolei gamerzy wierzą w skuteczność tych działań. Z czego wynikają tak różne stanowiska w tej sprawie?
PR w czasie pandemii
– Ten rok będzie dużo gorszy dla branży, ale nie jestem wyłącznie pesymistą. Liczę na to, że pandemia skłoni wielu klientów do nowego spojrzenia na wartość profesjonalnej komunikacji w dobie kryzysu i że przyniesie to długofalowe, pozytywne skutki – mówi Ryszard Solski, prezes Solski Communications.
48. PRZETARGI
49. AFTER
53. RAPORT SPECJALNY KREATURA 2020
77. RAPORT SPECJALNY DOMY PRODUKCYJNE I POSTPRODUKCYJNE 2020
- 2024 r.
- 2-3 (524) 2024-02-28
- 2023 r.
- 1 (523) 2023-12-28
- 12 (522) 2023-12-04
- 11 (521) 2023-10-30
- 10 (520) 2023-09-29
- 9 (519) 2023-08-31
- 7-8 (518) 2023-07-04
- 6 (517) 2023-06-02
- 5 (516) 2023-05-04
- 4 (515) 2023-03-29
- 2-3 (514) 2023-02-28
- 1 (513) 2023-01-09
- 2022 r.
- 12 (512) 2022-12-02
- 11 (511) 2022-11-03
- 10 (510) 2022-10-05
- 9 (509) 2022-09-05
Najnowsze wydania
W numerze między innymi:
• Najważniejsza jest zwinna organizacja. – Rynek wymaga od nas ciągłego zarządzania zmianą, ryzykiem i szukania nowych rozwiązań oraz odpowiadania na nowe potrzeby naszych klientów. Jesteśmy mocni w pracy warsztatowej, w praktykach zwinnych oraz w ciągłym ulepszaniu się i wymyślaniu nowych usług – mówi Ewa Wolska-Rzewuska, general manager Saatchi & Saatchi.
• Jeszcze bardziej cyfrowe. Wzrost znaczenia e-commerce i małych formatów detalicznych to czynniki, które będą miały wpływ na rozwiązania lojalnościowe. Podobnie jak zmiana siły nabywczej i postaw konsumentów. Najważniejsze pytanie dotyczy jednak marketerów, czy ograniczą oni wydatki na lojalność, czy też właśnie z pomocą programów będą realizować swoje cele.
• E-szkoła 2020 – porażka czy przygoda? Prawie połowa uczniów e-szkoły w wieku 7-12 lat dzieliła w czasie pierwszego lockdownu komputer z rodzicami, a 14% – dodatkowo także z rodzeństwem. Sielankowa wizja wolnego czasu, który w czasie pandemii mieli wreszcie zyskać dla siebie dzieci i rodzice, okazała się daleka od rzeczywistości. Kilka mitów na temat najmłodszego konsumenta i form korzystania przez niego z mediów trzeba obalić.
• PR w czasie pandemii. – Ten rok będzie dużo gorszy dla branży, ale nie jestem wyłącznie pesymistą. Liczę na to, że pandemia skłoni wielu klientów do nowego spojrzenia na wartość profesjonalnej komunikacji w dobie kryzysu i że przyniesie to długofalowe, pozytywne skutki – mówi Ryszard Solski, prezes Solski Communications.
• Nowe trendy we wsparciu sprzedaży. Jaką formę przyjmują narzędzia wsparcia sprzedaży w rzeczywistości covidowej? Jakie cele realizują oprócz standardowej stymulacji promocyjnej do zakupu? Uważna obserwacja rynku promocji pozwala dostrzec kilka sygnałów, które być może będą podstawą do zarysowania nowych trendów w działaniach wspierających sprzedaż.
• Over-The-TV. W najbliższych latach rynek płatnej telewizji będzie rósł głównie dzięki OTT.
100 strony o marketingu z pasją
Dodatek do numeru:
- Raport Kreatura 2020
- Raport Domy Produkcyjne i Postprodukcyjne 2020
Eksperci przekonują nas, że co najmniej od trzech dekad żyjemy w rzeczywistości VUCA.
PRZYPOMNĘ: TO SKRÓTOWIEC STWORZONY Z PIERWSZYCH LITER ANGIELSKICH SŁÓW: VARIABILITY (ZMIENNOŚĆ), UNCERTAINTY
(NIEPEWNOŚĆ), COMPLEXITY (ZŁOŻONOŚĆ) I AMBIGUITY (WIELOZNACZNOŚĆ).
Termin przypomniał ostatnio Kuba Piwowar, digital acceleration lead w Google, podczas e-konferencji w ramach e-festiwalu Filmteractive. Wszystko to prawda, ale rok 2020 dowiódł jednocześnie, że skrót VUCA to za mało, by określić nasze najbliższe otoczenie i życie w ostatnich miesiącach. Koniec drugiej dekady XXI w. historia kojarzyć będzie z terminami: brexit, ale też COVID-19, koronawirus i lockdown. My nad Wisłą dorzucić możemy jeszcze kilka innych, notabene zapisanych nie tylko literami alfabetu łacińskiego, ale też symbolami błyskawicy czy ośmioma gwiazdkami. Polakom nie brakuje kreatywności. Widać to i w życiu społecznym, i w aktywności branży reklamowej.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że rok 2020 był dla mediów i reklamy okresem trudnym. Obronną ręką wyszły z niego studia produkcyjne, o czym między wierszami przeczytać można w raporcie towarzyszącym temu numerowi „Media Marketing Polska”. Okazało się, że niekoniecznie trzeba jechać w licznym gronie na zdjęcia do RPA czy Nowej Zelandii, a wystarczy w małej grupie wyjść na balkon z kamerą, by spot był atrakcyjny i skuteczny. W ostatnich trudnych miesiącach dobrze radziła sobie kreacja, czego dowodzi nasz – nie bójmy się słowa – kultowy Konkurs Niezależnej Kreacji Kreatura. Raport dotyczący edycji 2020 znajdą Państwo na łamach tego wydania „MMP”.
Za to mediom wiodło się słabiej (o czym pisać będziemy w kolejnym numerze naszego magazynu, nie tylko w raporcie „Biura Reklamy”). Rok 2020 nie był – jak wieszczą branżowi prorocy – kolejnym rokiem mobile, gamingu czy kontentu. Był przede wszystkim czasem zmian – często nieodwracalnych – i w naszych rodzinach, i w naszym biznesie. Na progu nowego roku życzmy sobie, by A.D. 2021 przyniósł nam wszystkim dużo dobrych zdarzeń, które pozwolą szybko zapomnieć o koszmarnym roku 2020.
Piotr Machul,
zastępca redaktora naczelnego,
„Media Marketing Polska”
-
O magazynie
„Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
→bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
→raporty specjalne "MMP",
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→zakup egzemplarzy w salonach Empik
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem→Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
→Kokurs Golden Arrow
→Kokurs Kreatura
→Konferencje pod egidą magazynu
→kontakt w sprawie wydarzeń
-
Dostępna przestrzeń reklamowa→Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
→kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.
-
Stopka magazynu