roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
MMP
5 (496) 2021-04-30
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
8. PERYSKOP
10. FOKUS
Wierność nadal ważna
Branża programów lojalnościowych nieźle sobie radzi w skomplikowanym, pandemicznym czasie. Branże, w których spadła aktywność lojalnościowa, są nieliczne, ale za to problemy pojawiły się w zakresie logistyki produktów czy nagród
24. NEWSFEED
26. MEDIA
Płynna rzeczywistość wideo
– Telewizja i internet już zawsze będą razem. Pełen, wiarygodny i niezależny pomiar wideo na różnych ekranach jest możliwy i potrzebny – piszą Joanna Kopeć, senior media research executive, Nielsen Media, i Michał Buszko, client team leader, Nielsen Media
28. MARKETING
Kobiet wiek nie ogranicza
Współczesne kobiety w wieku 50-70 lat doceniają zalety dojrzałości i jednocześnie cieszą się życiem. To duża grupa atrakcyjnych konsumentek podejmujących decyzje zakupowe
Yope, czyli dobre życie
– Od początku tworzymy Yope zgodnie z filozofią dobrego życia – dbania o siebie, bliskie osoby, społeczność, zwierzęta i o planetę, na której żyjemy – mówi Andrzej Mytych, dyrektor marketingu firmy podbijającej Polskę, a ostatnio także zagraniczne rynki naturalnymi kosmetykami i środkami czystości
39. 360°
Wycisnąć Ekstrakt
Ruch z digitalu w stronę designu wydaje się oryginalnym posunięciem w dzisiejszych czasach. O nowym studiu Ekstrakt rozmawiamy z Karoliną Witecką, CEO Cut The Mustard, pod kierunkiem której prowadzona będzie działalność agencji, i Marcinem Strzałkowskim, który ma poprowadzić Ekstrakt drogą sukcesu
Ocena kampanii
Kreatywni o najnowszej komunikacji Heyah autorstwa VMLY&R
41. PRZETARGI
42. FORUM
46. AFTER
Sukces i inspiracja
Warto sięgnąć po „Liderów”, by poznać cenę sukcesu i cenę ryzyka w biznesie i życiu. I uczyć się od najlepszych, jak Gates, Bezos czy Cook. Również na ich błędach
49. RAPORT MARKA I MARKETER ROKU
69. RAPORT WYDAWCY
- 2024 r.
- 2-3 (524) 2024-02-28
- 2023 r.
- 1 (523) 2023-12-28
- 12 (522) 2023-12-04
- 11 (521) 2023-10-30
- 10 (520) 2023-09-29
- 9 (519) 2023-08-31
- 7-8 (518) 2023-07-04
- 6 (517) 2023-06-02
- 5 (516) 2023-05-04
- 4 (515) 2023-03-29
- 2-3 (514) 2023-02-28
- 1 (513) 2023-01-09
- 2022 r.
- 12 (512) 2022-12-02
- 11 (511) 2022-11-03
- 10 (510) 2022-10-05
- 9 (509) 2022-09-05
Najnowsze wydania
W numerze między innymi:
• Wierność nadal ważna. Branża programów lojalnościowych nieźle radzi sobie w skomplikowanym, pandemicznym czasie. Marketerzy doceniają efektywność tego narzędzia, a konsumenci wciąż oczekują od marek i retailerów dodatkowych korzyści. Branże, w których spadła aktywność lojalnościowa, stanowią nieliczną grupę. Ale problemy pojawiły się w obszarze logistyki produktów czy nagród.
• Płynna rzeczywistość wideo. – Telewizja i internet już zawsze będą razem. Pełny, wiarygodny i niezależny pomiar wideo na różnych ekranach jest możliwy i potrzebny – przekonują Joanna Kopeć, senior media research executive, Nielsen Media, i Michał Buszko, client team leader, Nielsen Media.
• Trzy lata z zakazem handlu w niedzielę. Jak brak możliwości zrobienia zakupów w większości sklepów w niedzielę zmienił podejście Polaków do kupowania tego dnia? Panel badawczy Ariadna sprawdził to specjalnie dla redakcji „MMP" i „Handlu".
• Innowacja jak plasterki salami. O tym, że innowacja marketingowa nie musi zawsze oznaczać wielkich inwestycji i zaawansowanych technologii, mówią Marcin Bełza i Piotr Gąsienica-Daniel z firmy doradczej One Eleven.
• Szybka i wiarygodna. – W tym roku skupimy się bardziej na biznesie i poszerzaniu zasięgu niż na kreowaniu nowych marek. Z uwagą obserwujemy zmieniające się zachowania konsumenckie i będziemy dalej rozwijać przede wszystkim serwisy motoryzacyjny i zakupowy – mówi Bartosz Wysocki, chief revenue officer Gazeta.pl.
• B2B: jak dobrać oryginalne i ciekawe nagrody. Program lojalnościowy dla kanału dystrybucji opiera się na koncepcji, w której zebrane punkty możemy wymienić na nagrody. Zwyczajowo mogą to być karty prepaid/płatnicze doładowane środkami pieniężnymi, wszelkiego rodzaju bony paliwowe i bony zakupowe do sklepów oraz nagrody rzeczowe. Problem w tym, że nagrody rzeczowe cieszą się niewielką popularnością wśród uczestników programu. Dlaczego tak jest i jak temu zaradzić?
92 strony o marketingu z pasją
Dodatki do numeru:
- Raport Marka i Marketer Roku 2021
- Raport Wydawcy 2021
- Raport Programy Lojalnościowe w Polsce 2021
OSTATNIA AKCJA REKLAMOWA MARKI TYSKIE NA CHWILĘ ZELEKTRYZOWAŁA BRANŻĘ. Kompania Piwowarska, do której należy piwna marka, wykupiła powierzchnię reklamową w odmiennych światopoglądowo i politycznie tygodnikach „Newsweek” i „Sieci”. Marketer w każdym z tych dwóch pism opublikował połowę reklamy. Dopiero czytelnik, który miał w ręku oba tytuły (lub przeglądał swój ulubiony tygodnik w towarzystwie kolegi z drugiej strony światopoglądowej barykady, który akurat czytał swój ulubiony tygodnik), odkrył, że to jedna reklama z przesłaniem. Kto spodziewał się rozgłosu tej minikampanii na miarę akcji wokół „Twojego Weekendu”, nagrodzonej grand prix w Cannes, mógł czuć się rozczarowany i smutek topił zapewne w piwie Tyskie. Nikt chyba w agencji podczas burzy mózgów nie wspomniał, że czytelnicy „Newsweeka” z czytelnikami „Sieci” spotykają się niezwykle rzadko, zaryzykowałbym nawet twierdzenie, że raz w roku – 11 listopada. W jednym piśmie opublikowano reklamę z hasłem „Więcej nas łączy, niż dzieli”, w drugim z copy „Przejdźmy na TY”. Zauważmy, że obie połówki hasła Tyskiego są niezwykle pojemne. I można je dopasować nie tylko do dwóch różnych tygodników, ale nawet do skrajnie różnych reklamodawców. Dowód? Proszę bardzo – kilka kampanii z ostatnich tygodni. Olx: „Przejdźmy na TY. Mój stary to fanatyk wędkarstwa”. Erli.pl: „Przejdźmy na TY. Cała przyjemność na naszej stronie”, Nivea: „Dbajmy o dotyk – bądźmy bliżej siebie. Więcej nas łączy, niż dzieli”. McDonalds: „Przejdźmy na TY. Babcia wie, co mówi”. Barilla: „Więcej nas łączy, niż dzieli. Miłość w gestach”. Fundacjakornice.pl: „Przejdźmy na TY. Dziękuję Ci całym sercem”. Stowarzyszenie Sychar: „Kochajcie się mamo i tato. Więcej nas łączy, niż dzieli”. Organizacje Miłość Nie Wyklucza i Grupa Stonewall: „Kochajcie mnie, mamo i tato. Więcej nas łączy, niż dzieli”. Co więcej – hasła Tyskiego mogą żyć w symbiozie nawet z komunikacją w innym języku. Nike: „Przejdźmy na TY. Just do it!”.
Mogę też sobie wyobrazić, że po hasło piwa sięga PZPN: „Więcej nas łączy, niż dzieli. Łączy nas piłka”. Copy dla Tyskiego „Więcej nas łączy, niż dzieli” zagrałoby nawet w „kampanii ugodowej” FIFA i UEFA z pomysłodawcami Superligi. Ale dobrze wiem, że takiej kampanii nie będzie.
Samo hasło – nawet genialne i pojemne – i pomysł opublikowania go w częściach w dwóch różnych pismach nie wystarczą, by odtrąbić sukces kampanii. Jak dotąd pojednanie czytelników „Newsweeka” i „Sieci” (czytaj: pojednanie Polaków) nie przypomina nawet chwilowego zawieszenia broni przez kibiców Cracovii i Wisły po śmierci Jana Pawła II. Łatwiej mi sobie wyobrazić pojednanie działaczy największych organizacji piłkarskich z rokoszanami (targowiczanami?) z Superligi niż koniec wojny polsko-polskiej.
Piotr Machul,
zastępca redaktora naczelnego, „Media Marketing Polska”
-
O magazynie
„Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
→bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
→raporty specjalne "MMP",
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→zakup egzemplarzy w salonach Empik
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem→Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
→Kokurs Golden Arrow
→Kokurs Kreatura
→Konferencje pod egidą magazynu
→kontakt w sprawie wydarzeń
-
Dostępna przestrzeń reklamowa→Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
→kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.
-
Stopka magazynu