roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
MMP
9 (499) 2021-09-02
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
8. WYWIAD
Czułość w stylu Nivea
Małgorzata Sieczkowska, dyrektor marketingu Nivea Polska i kraje bałtyckie, mówi o nowej strategii marki, wpływie pandemii, produktach i inicjatywach na rzecz środowiska
12. MEDIA
Nie lex, ale clutter
Czy przyjęcie przez Sejm RP nowelizacji ustawy RTV, która uderza w TVN, stwarza zagrożenie dla realizacji bieżących kampanii reklamowych tego nadawcy komercyjnego? Domy mediowe mają wyrobione zdanie na ten temat
14. MARKETING
Brak ciasteczek to nie apokalipsa
Tym bardziej że nie chodzi o wszystkie ciasteczka, a tylko third-party cookies. Ich zapowiadane (na razie odroczone) wycofanie to spora zmiana zarówno dla użytkowników internetu, jak i e-sklepów oraz reklamodawców. Można i trzeba się na nią w porę przygotować – narzędzia są dostępne i stale rozwijane
17. 360°
Podwójne Cannes Lions
Każdy rok jest inny, a największy festiwal kreatywności w jakimś stopniu to zawsze odzwierciedla. Ostatni rok (a nawet prawie dwa lata) był wyjątkowy do kwadratu z przyczyn oczywistych. Tegoroczne Cannes Lions było też kumulacją zgłoszeń z dwóch lat, co jest sytuacją bez precedensu
26. KREACJA
„Garage 2021"
Kreatywni o kampanii autorstwa agencji Brainbox
27. PRZETARGI
28. AFTER
Kwitnąca akcja w Krakowie – na ratunek zapylaczom
Akcja „Miłe łąki na balkony" wystartowała z inicjatywy redakcji „Media Marketing Polska”
30. OPINIA
35. GOLDEN ARROW 2021
75. RAPORT SPECJALNY „AGENCJE PR"
- 2024 r.
- 2-3 (524) 2024-02-28
- 2023 r.
- 1 (523) 2023-12-28
- 12 (522) 2023-12-04
- 11 (521) 2023-10-30
- 10 (520) 2023-09-29
- 9 (519) 2023-08-31
- 7-8 (518) 2023-07-04
- 6 (517) 2023-06-02
- 5 (516) 2023-05-04
- 4 (515) 2023-03-29
- 2-3 (514) 2023-02-28
- 1 (513) 2023-01-09
- 2022 r.
- 12 (512) 2022-12-02
- 11 (511) 2022-11-03
- 10 (510) 2022-10-05
- 9 (509) 2022-09-05
Najnowsze wydania
W numerze między innymi:
• Czułość w stylu Nivea. – Latem 2020 r. przeprowadziliśmy drugą falę badania i stało się jasne, że dla ludzi na całym świecie dotyk w sytuacji pandemicznej stał się jeszcze ważniejszy. Wtedy podjęliśmy decyzję, że nie ma na co czekać z komunikacją naszej idei, szybko dopracowaliśmy strategię i działania komunikacyjne, by zacząć uświadamiać, jak ważny jest dotyk i jak wiele dobrego może z niego wyniknąć dla człowieka – mówi Małgorzata Sieczkowska, dyrektor marketingu Nivea Polska i kraje bałtyckie.
• Nie lex, ale clutter. Czy przyjęcie przez Sejm RP nowelizacji ustawy RTV, która uderza w TVN, stwarza zagrożenie dla realizacji bieżących kampanii reklamowych tego nadawcy komercyjnego? Domy mediowe mają wyrobione zdanie na ten temat.
• Podwójne Cannes Lions. Z powrotami do biur po pierwszych falach pandemii koronawirusa jest jak z powrotami do szkół. Sytuacja zmienia się z tygodnia na tydzień. Jakie plany mają przedstawiciele domów mediowych? Niemal wszystko wskazuje na to, że wiele się zmieni, i to na korzyść dla pracowników agencji.
• Nowa formuła pracy biurowej. Kolejne pandemiczne lockdowny były mocnym ciosem dla reklamy zewnętrznej, zarówno tradycyjnej, jak i cyfrowej. Jednak wraz ze znoszeniem - oby trwałym - restrykcji w poruszaniu, zakupach i konsumpcji branża łapie życiodajny oddech. Przyszłość, w coraz większej mierze cyfrowa, znów rysuje się w jasnych barwach.
• Wyjątkowy rok – wyjątkowe Grand Prix. Każdy marketer i agencja marzy, aby zrobić taki projekt jak IKEA x Decathlon. W tegorocznym Grand Prix Golden Arrow jest wszystko – wyczucie potrzeb pandemicznego czasu, łamanie schematów, misja społeczna i biznesowa skuteczność.
• PR nie jest już ubogim bratem reklamy. – Niebawem będziemy musieli rozmawiać z klientami o kosztach podyktowanych rosnącą inflacją. Wyzwaniem są także wartości i etyka, które często pozostają zaniedbane. Powinniśmy dawać jako Związek dobry przykład – mówi Sebastian Stępak, prezes Związku Firm Public Relations i CEO agencji MSL Group.
100 stron o marketingu z pasją
Dodatki do numeru:
- Raport Golden Arrow 2021
KIEDY TYLKO KOŃCZĄ SIĘ WAKACJE, W „MEDIA MARKETING POLSKA" ŻYJEMY JUŻ NASZYM KONKURSEM KREATURA. A już po raz drugi odbędzie się ona w szczególnych okolicznościach. Wiemy wszyscy, jak wiele zmian przyniosło ostatnie kilkanaście miesięcy. Zmieniły się zwyczaje kupujących, sposoby pracy, spędzania wolnego czasu, relacje między ludźmi, a może nawet wartości, jakimi się kierują konsumenci. Jeszcze bardziej niż dotychczas marketerzy potrzebują kreatywnego i niestandardowego myślenia ze strony agencji. Kreatura – festiwal niezależnej kreacji – jest właśnie takim miejscem, w którym szukamy rzeczy wyjątkowych, wynikających z niezależnego myślenia. Już w zeszłym roku na Kreaturze okazało się, że rozmaite zmiany wynikające z COVID-19 stały się pozytywną inspiracją dla doskonałych prac. I nie chodzi tylko o prace, które trafiły do kategorii specjalnej „Marketing w czasie pandemii”, ale także wiele innych projektów, które wzięły pod uwagę nowe insighty czy zyskujące na znaczeniu kanały komunikacji.
Zauważyliśmy także, że Kreatura stała się okazją do spotkania, choćby wirtualnego, branży kreatywnej. Tych spotkań bardzo nam wciąż brakuje. Nawet po zakończeniu lockdownu wiele agencji pracuje zdalnie i możliwości kontaktu są ograniczone. Mamy nadzieję, że w tym roku uda nam się osobiście spotkać podczas obrad jury, a także podczas gali. Ważną misją Kreatury jest wspieranie niezależnych, zwłaszcza nowych agencji i wspieranie młodych kreatywnych. Cieszy nas niezmiernie, że od kilku lat każdego roku w konkursie pojawiają się nowe marki agencyjne, o których czasem nawet my – dziennikarze „MMP" – nie słyszeliśmy wcześniej. Sporo zgłoszeń trafia do nas także z Krakowa, Poznania czy Śląska, a to na pewno nie koniec ekspansji pozawarszawskich agencji. Zwyczaj zdalnych spotkań sprawił, że marketerzy na nowo odkrywają ten rynek i przestaje mieć znaczenie, że z Krakowa czy Wrocławia na Domaniewską jest daleko.
Jeżeli chodzi o młodych, to w tym roku wraz ze Skodą kontynuujemy nasz projekt Kreatura X, czyli specjalnej, bezpłatnej kategorii, w której młodzi kreatywni przygotowują prace według briefu od tej marki motoryzacyjnej. Obiecujemy, że w tym roku brief będzie jeszcze bar dziej inspirujący.
To wszystko nie znaczy, że Kreatura zamyka się na duże agencje czy doświadczonych twórców. Pokażcie niezależne myślenie i zmierzcie się z nową falą agencji, a nagroda będzie smakować jeszcze bardziej.
Marki potrzebują dziś elastyczności i innowacyjności, bardziej niż kiedykolwiek dotychczas. Czekają na pomysły od małych i dużych agencji.
Dziękujemy Karolinie Witeckiej, CEO agencji Cut The Mustard, za przyjęcie roli przewodniczącej jury Kreatury 2021. Znając jej charyzmę, energię i wiedzę, już dziś wiemy, że obrady jury będą bardzo ciekawe.
Tomasz Wygnański,
redaktor naczelny,
„Media Marketing Polska”
-
O magazynie
„Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
→bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
→raporty specjalne "MMP",
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→zakup egzemplarzy w salonach Empik
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem→Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
→Kokurs Golden Arrow
→Kokurs Kreatura
→Konferencje pod egidą magazynu
→kontakt w sprawie wydarzeń
-
Dostępna przestrzeń reklamowa→Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
→kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.
-
Stopka magazynu