roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
MMP
11 (501) 2021-11-02
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
10. FOKUS
Innowacje na naszym rynku to nie tylko krafty i piwa bezalkoholowe
– przekonuje Izabela Głodek, wiceprezes ds. marketingu Carlsberg Polska
16. MEDIA
Co może wyjść z mariażu Play i UPC?
Branded content na nowo:
Insbay zmienia całkowicie paradygmat reklamy – przekonuje współtwórca aplikacji
24. MARKETING
Ostatnie miesiące potwierdzają, że pandemia przyspieszyła rozwój sektora programów lojalnościowych
Matki Polki konsumentki
– pod lupą agencji Opus B i partnerów
42. 360
Festiwal Golden Drum na rozdrożu
Młodzi nie chcą być boomersami
50. KREACJA
Nowa kampania Coca-Coli – rewolucja czy strzał w kolano?
52. AFTER
Na kłopoty – Hatalska
Nowa książka cenionej badaczki. Warto poznać jej punkt widzenia
53. RAPORT SPECJALNY AGENCJE EVENTOWE
- 2024 r.
- 2-3 (524) 2024-02-28
- 2023 r.
- 1 (523) 2023-12-28
- 12 (522) 2023-12-04
- 11 (521) 2023-10-30
- 10 (520) 2023-09-29
- 9 (519) 2023-08-31
- 7-8 (518) 2023-07-04
- 6 (517) 2023-06-02
- 5 (516) 2023-05-04
- 4 (515) 2023-03-29
- 2-3 (514) 2023-02-28
- 1 (513) 2023-01-09
- 2022 r.
- 12 (512) 2022-12-02
- 11 (511) 2022-11-03
- 10 (510) 2022-10-05
- 9 (509) 2022-09-05
Najnowsze wydania
W numerze między innymi:
• Mamy prawdziwe innowacje. O tym, co oznacza digitalizacja w przypadku marek FMCG, o piwach bezalkoholowych, współpracy z agencjami, detalistach i nowych zasadach pomiaru TV – mówi Izabela Głodek, wiceprezes ds. marketingu Carlsberg Polska.
• Audyt fuzji danych mocno oczekiwany. Powiększenie panelu Nielsena o dane z Gemiusa o tzw. widownię OOH wywołało zaskoczenie. Domy mediowe oczekują szybkiej weryfikacji tej metodologii.
• Już w mainstreamie. Czy najnowsza platforma Coca-Coli „Real Magic” pokazuje, że gaming wszedł do absolutnego marketingowego mainstreamu?
• Festiwal stojący w rozkroku. – Mam wrażenie, że po kilku latach tłustych, kiedy projekty z Polski wygrywały ważne światowe konkursy, teraz wchodzimy w lata chude – o tegorocznej edycji festiwalu Golden Drum rozmawiają creative directors Saatchi & Saatchi Maciej Nowicki i Michał Desowski.
• Czy Play wykorzysta nowe rozdanie? Za 7 mld zł operator komórkowy kupuje drugą największą stacjonarną sieć kablową w kraju. To duża zmiana dla rynku i dla samej firmy.
• Proponujemy product placement 4.0. – Aplikacja Insbay zmienia całkowicie paradygmat reklamy – z push na pull, z imposing na inspiring, z linear na on-demand. To zmiana klasycznego product palcement na mierzalny kanał sprzedażowy – przekonuje Maciej Szurek, CCO i współtwórca aplikacji Insbay.
84 strony o marketingu z pasją
Dodatki do numeru:
- Raport Agencje Eventowe 2021
SYGNALIZOWALIŚMY TO JUŻ CICHUTKO KILKA RAZY, DZIŚ POWIEDZMY PEŁNYM GŁOSEM: W TYM ROKU W NASZYM KONKURSIE NIEZALEŻNEJ KREACJI KREATURA DEBIUTUJEMY Z NOWĄ KATEGORIĄ - PODCASTY. MAMY NADZIEJĘ, BA – JESTEŚMY PEWNI - ŻE TA KATEGORIA AUDIO NA STAŁE WPISZE SIĘ NIE TYLKO W NASZ KULTOWY EVENT, ALE TAKŻE W KRAJOBRAZ POLSKIEJ REKLAMY.
Chcemy zauważać i doceniać zarówno podcasty ze świata mediów i reklamy (produkcje przygotowane przez podmioty z naszego rynku i poszerzające wiedzę o marketingu i reklamie), podcasty szyte na miarę (na zlecenie reklamodawców) i „podcasty open” (kreatywne produkcje audio o charakterze hobbystycznym, amatorskim i nonprofit). Mamy nadzieję, że będzie to kreatywne i „kompatybilne” uzupełnienie podcastowych nagród przyznawanych od dwóch lat w ramach naszego raportu „Nadawcy”.
Podcasty skazane są na sukces, również w świecie komunikacji rynkowej. Być może ciągle skromne liczby opisujące polski rynek jeszcze nie do końca tę wiarę umacniają, ale aktywność marketerów i ich agencji w sferze audio każdy, kto zajmuje się reklamą, musi już dostrzegać. Według serwisu Podkasty.info we wrześniu br. mieliśmy w Polsce 6776 aktywnych kanałów podcastowych. To dużo czy mało? Każdy, kto macza palce w przygotowywaniu strategii komunikacyjnych, na to pytanie
powinien odpowiedzieć sobie sam.
Nieco upraszczając historię reklamy – licząc mniej więcej od czasów pierwszego Forda T – zauważmy, że wszystko, co istotne w marketingu, testowane było najpierw (a często i powstało) za oceanem. Tak też jest z podcastami. Jeśli nasi aktywni i potencjalni podcasterzy z uwagą prześledzą tę „podcastową Route 66”, to sporo nauczą się od twórców audio ze Stanów Zjednoczonych. I to z pożytkiem dla siebie, i dla naszego rynku.
A jak dziś wygląda świat podcastów w USA? Kilka danych z początku drugiego półrocza br. W Stanach Zjednoczonych dostępnych jest 2 mln aktywnych podcastów i ponad 48 mln opublikowanych odcinków (źródło: Podcast Insight). Blisko 6 na 10 Amerykanów w wieku powyżej 12 lat słucha podcastów (Statista). W USA tegoroczne przychody z reklam w podcastach wyniosą 1,33 mld dol. W 2023 r. przekroczony zostanie próg 2 mld dol., a w 2025 r. będzie to 2,74 mld dol. (eMarketer).
Już 2 lata temu eMarketer zauważył, że ponad połowa amerykańskich fanów podcastów kupuje produkt konkretnej marki po usłyszeniu reklamy w swojej ulubionej audycji. Notabene – bardzo podoba mi się coraz chętniej używana przez Amerykanów definicja podcastu – własne intymne radio. Tak, podcasty skazane są na sukces, a podcasterzy, jak niedawno influencerzy, stworzą nową „subkulturę” w środowisku reklamy.
Tegoroczne zgłoszenia do konkursu Kreatura w kategorii Podcasty dowodzą, że w naszej rodzimej fonosferze pojawiło się już dużo ciekawych zjawisk. Wierzymy, że z roku na rok będzie ich coraz więcej. Z pożytkiem dla słuchaczy, rynku reklamy i naszej Kreatury.
Piotr Machul,
zastępca redaktora naczelnego, „Media Marketing Polska”
-
O magazynie
„Media Marketing Polska” to wiodący ogólnopolski magazyn poświęcony mediom, reklamie i marketingowi. Stanowi obszerne źródło informacji na temat nowych produktów, systemów dystrybucji, innowacji marketingowych, działań promocyjnych oraz różnych technik sprzedaży. Informuje o agencjach reklamowych, klientach, dla których pracują, nowych kampaniach i przetargach.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Magazyn MMP Online",
→bezpłatną dwutygodniową wersję testową "MMP24",
→raporty specjalne "MMP",
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja drukukowana ),
→"Almanach Mediów i Reklamy" ( wersja online ),
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→zakup egzemplarzy w salonach Empik
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem→Gala Agencje Reklamowe i Domy Mediowe
→Kokurs Golden Arrow
→Kokurs Kreatura
→Konferencje pod egidą magazynu
→kontakt w sprawie wydarzeń
-
Dostępna przestrzeń reklamowa→Pobierz najnowsze media reklamowe dla magazynu "Media Marketing Polska"
→kontakt w sprawie reklamy i sponsoringu
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Firma VFP Communications powstała w 1992 roku i początkowo zajmowała się wydawaniem miesięcznika „Media Polska” - pierwszego w naszym kraju czasopisma w całości poświęconego zagadnieniom mediów i reklamy. W roku 1996 pojawiło się pierwsze „Marketing Polska”, a rok później doszło do połączenia obydwu tytułów, które jako „Media Marketing Polska” funkcjonują obecnie.
-
Stopka magazynu