Opinie

Jest się czego bać [Sylwia Czubkowska - "Chińczycy trzymają nas mocno"]

Ważna książka - ostrzeżenie przed krótkowzrocznością niektórych decydentów dających się omamić chińską potęgą i hojnością (dobrze wykalkulowaną) oraz zaproszenie do poważnej dyskusji o tym, jak się zachowywać wobec ekspansywnego imperium.

Środkowy palec obsługi klienta [felieton Michała Majczaka]

Telefoniczna obsługa klienta leży. Na leżakach, w wiklinowych fotelach. Z miękką poduszką tam, gdzie frustracja nie dociera.

Technologia, dane, różnorodność i "High School Reunion" w Cannes Lions - wnioski z panelu Publicis Le Pont

Cannes Lions to oczywiście święto kreatywności, a jaka jest rola kreatywności w dzisiejszym świecie? Czy ma się mocno po dwóch latach pandemicznej pauzy oraz jak wypada w konfrontacji ze światem technologii i danych, które z coraz większym impetem wkraczają do biznesu reklamowego?

Księżniczka jest naga [Felieton Michała Majczaka]

Za siedmioma górami, za siedmioma lasami oglądać niecnej karety już nikt nie chciał, ale pozwolono jej wykonać ostatnie zadanie.

Weronika Zielińska: Fun dzieje się pomiędzy

Podobnie jak najlepsze żarty, najlepsze dzieła reklamy wynikają z dobrych relacji nas wszystkich. Agencji, klientów, produkcji. Dbajmy o nie, pamiętając, że jesteśmy wszyscy tacy sami, niezależnie z której strony stołu siedzimy - pisze Weronika Zielińska, creative group head, Freundschaft.

Przejazdy współdzielone jako sposób na rosnące ceny paliw? [komentarz]

Analizując bieżące dane dostrzegamy, że Polacy coraz śmielej wykorzystują wspólne przejazdy jako transportową alternatywę, ale też formę oszczędności, możliwości podreparowania domowego budżetu - przekonuje Olgierd Szyłejko, Country Manager BlaBlaCar Polska.

Hipokryzja dźwignią handlu [Felieton Michała Majczaka]

Adrian na przyjęcie przychodzi ostatni, by wszyscy zauważyli jego wejście. Adrian jest próżny. Adrian lubi, gdy o nim się dyskutuje. I nie jest przy tym pewny, co chce powiedzieć.

"Pierwszy klient" - ocena spotu DDB Warszawa i Dobro dla McDonald's

Spot oceniają Hubert Pałkiewicz, media & communication strategy director w Euvic Media (Euvic Performance) oraz Mirek Skotarczyk, head of strategy, Communication Unlimited,

Netflix otwiera się na reklamy [komentarz]

Nad tym, co przyjęcie różnych modeli biznesowych może oznaczać z perspektywy Netfliksa, użytkowników i branży reklamowej zastanawia się Daria Sacha, COO Group M. Jej komentarz przeczytacie tylko w MMP Online.

"Kuchnia towarzyska i uczuciowa" Andy Rottenberg

Ta publikacja zrodziła się z potrzeby zagospodarowania pustki w czasach pandemii.