Opinie

150 dni bez pieniędzy

150 dni bez pieniędzy

Dopiero co zaczęło się lato. ZenithOptimedia wygrywa międzynarodowy przetarg Coty, który dotyczy również Polski. Marketer płaci po 150 dniach. Sieć musiała się na taki zapis przetargu zgodzić dobrowolnie. Pieniądze zatem przyjdą razem z pierwszym śniegiem?

Czytaj więcej
NATPE Europe: Polska w tle

NATPE Europe: Polska w tle

Targi NATPE Europe to bez wątpienia jedno z największych spotkań branży telewizyjnej w regionie CEE. Kolejna praska edycja, która zakończyła się kilka dni temu, rzeczywiście to potwierdziła. Szkoda tylko, że polskie media i polska oferta na tym ważnym evencie są w zasadzie niewidoczne.

Czytaj więcej
Przetargi mediowe nie zwalniają tempa

Przetargi mediowe nie zwalniają tempa

Marketerzy siedzą w biurach i liczą koszty mediowe. Mimo sprzyjających okoliczności wolą dłubać w plikach .xls.

Czytaj więcej
Dla kogo złoty MacBook?

Dla kogo złoty MacBook?

"Czy chcesz przez resztę życia sprzedawać słodzoną wodę, czy wolisz iść ze mną i zmieniać świat?" - zapytał Steve Jobs w 1983 r. Johna Sculleya z PepsiCo. Apple pokazał właśnie kolejne rekordowe wyniki. Ale czy nadal zmienia świat?

Czytaj więcej
CTR - piekło kampanii online

CTR - piekło kampanii online

Wyobraźmy sobie świat, w którym statystyki idealnie oddawałyby poziom zaangażowania u odbiorców reklam. Świat, w którym skuteczność kampanii dałoby się zmierzyć z perfekcyjną dokładnością - pisze Karol Woźniak, team leader w PurrCode.

Czytaj więcej
Farmacja ma być etyczna, internet nie musi być innowacyjny

Farmacja ma być etyczna, internet nie musi być innowacyjny

Etyczne prowadzenie biznesu jest dla firm farmaceutycznych równie ważne co jakość oferowanych przez nie produktów. Dla branży internetowej o wiele ważniejsze jest wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów niż innowacyjność - wynika z najnowszego raportu MSLGroup poświęconego budowaniu reputacji.

Czytaj więcej
Czysty insight

Czysty insight

"Dysforia" Marcina Kołodziejczyka to bez wątpienia jedna z najważniejszych tegorocznych publikacji. Zbiór quasi-reportaży mówi o źródłach specyfiki polskiego konsumenta więcej niż niejedne badania i podręczniki do socjologii.

Czytaj więcej
O lwie, który odłączył się od stada

O lwie, który odłączył się od stada

Jak wszyscy dobrze wiemy, Cannes Lions to największy na świecie festiwal...właśnie, czego? Doroczne spotkanie agencyjnych tuzów zaskakiwało już od samego początku. Czy tak, jak się tego spodziewaliśmy? - pyta Maciej Sobieski, senior account & business development manager, Isobar Poland.

Czytaj więcej
Nadchodzi jesień w TV (bez niespodzianek)

Nadchodzi jesień w TV (bez niespodzianek)

Od kolejnego ramówkowego starcia największych telewizji dzieli nas już tylko kilkanaście dni. Chciałby się napisać "napięcie rośnie", ale - niestety - nie rośnie.

Czytaj więcej
Klient ma zawsze rację

Klient ma zawsze rację

Praca agencji reklamowych, tak jak inne usługi, powinna być organizowana i sprzedawana w taki sposób, aby zapewniać maksymalizację satysfakcji odbiorcy - pisze Marcin Kalinowski, planning and business development director w agencji Focus Media Group.

Czytaj więcej