Opinie

Digital po prostu jest

- Komunikacja do millenialsów często sprowadza się do social mediów, wideo i mobile. Dlaczego ten koktajl nie zawsze im smakuje? - pyta Anna Gruszka, chief digital officer z IPG Mediabrands (Universal McCann, Initiative, Reprise Media).

Rok modeli automatycznych?

Pomieszanie pojęć, postawienie znaku równości pomiędzy RTB, audience planningiem i programmatic buyingiem sprawiło, że ostatecznie rynek podszedł do tematu z rezerwą - pisze Paweł Lewandowski, digital trading director MediaCom Warszawa.

Przetargi: abonament i piwo

Jeszcze przed wakacjami napisałam kolumnę przetargową, gdzie tematem przewodnim były oczywiście marki piwne. Potem długo, długo nic, bo kilka ostatnich upalnych miesięcy rozgrzewało przede wszystkim domy mediowe, gdzie działo się dużo nie tylko lokalnie, ale także w całym regionie.

800 baniek w plecy

Z MEC odchodzą kolejni klienci. Całą sytuację ratuje niedawna wygrana USP Zdrowie. W opałach jest PHD Media Direction po utracie Unilevera. Co dalej z Polkomtelem?

Czas zrozumienia konsumenta dopiero nadchodzi!

W 2015 r. aż 64 proc. Polaków szukało informacji w internecie przed dokonaniem zakupu. Współcześni klienci uzbrojeni są w ogromną ilość wiadomości, jeszcze zanim przestąpią próg sklepu - pisze Dawid Papież, industry manager Google.

Grzywka na wypasie

Mlekpol z okazji 20. urodzin wystartował z urodzinową kampanią i konkursem. Nowością w narracji spotu jest multiplikacja - krowy stadnie zbierają się wokół trawiastego tortu, żeby świętować urodziny. I śpiewają tradycyjne "sto lat".

Wojny robotów - algorytmy w służbie marek

Nieuczciwe praktyki wśród witryn internetowych nie są nowością, jednak notowana obecnie ich skala jest najwyższa od lat - pisze Marcin Gut, head of Accuen (Grupa OMD).

VivaKi w obliczu wyzwania

SMG i ZOG zostały wystawione na próbę i muszą walczyć o utrzymanie ważnych klientów. Domaniewska stoi? Na pewno w przetargach.

Marketing z celem

Hasło "Konsumuję, więc jestem" staje się w krajach rozwiniętych coraz częściej wstydliwie ukrywane - pisze Filiberto Amati.

Niedosyt

Operatorzy kablowi nie zwalniają tempa i poszerzają swój biznes, również ten związany z internetem. Stworzenie jednolitego rynku cyfrowego raczej będzie jednak niemożliwe. Takie wnioski płyną z niedawnej 42. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy PIKE w Krakowie.