Opinie

Niepokój niekoniecznie twórczy

W biznesie TVP zaczęła się "ruchawka". Niebawem czeka nas rewolucja. Być może na całym rynku reklamy TV. Być może nawet taka, która wymknie się pomysłodawcom spod kontroli.

Zanim spełni się amerykański sen

Czy Netflix skazany jest na polskim rynku na sukces? Czy ma realną i godną uwagi konkurencję? Czy stoczy bój z piratami? To pierwsze pytania, które nasuwają się po starcie oferty amerykańskiego serwisu w naszym kraju.

Kino na propsie

Ubiegły rok okazał się najlepszy pod względem frekwencji w dotychczasowej historii kina w Polsce od 1989 r.

Łatwiejsza rejestracja marek - szanse czy zagrożenia?

Najnowsze zmiany w prawie dotyczącym znaków towarowych analizuje dr Anna Sokołowska-Ławniczak, rzecznik patentowy w Kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy.

Gospodarka doznań

Zbiór reportaży Marcina Kołodziejczyka "Bardzo martwy sezon" ukazuje próby przemiany polskiej mentalności w ciągu ostatnich kilkunastu lat.

RECMA gubi miliardy

Raporty RECMA mieszają w głowach. I zaczynają coraz częściej bawić, niż stanowić merytoryczny rynkowy standard. Czy mediowcy mają problemy z liczeniem?

Odróżnić markę

Zaostrzenie oceny zdolności odróżniającej znaków towarowych, czyli na co uważać przy tworzeniu nowej marki czy logo - wyjaśnia dr Anna Sokołowska-Ławniczak, rzecznik patentowy w Kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy.

Rewolucja danych zmienia świat reklamy

Narzędzia programmatic buying długo walczyły o wiarygodność, ale od momentu, gdy media oferujące treści wysokiej jakości zaczęły je wykorzystywać, stały się istotną metodą na dotarcie do zamożnych odbiorców - uważa Rob Bradley, director of digital advertising revenue and data w CNN International.

Rynek raportowany i rynek realny

- Marketer w Polsce musi sobie radzić w sytuacji pewnego rodzaju schizofrenii. Wynika ona z tego, że mamy dwa rynki mediowe - rynek raportowany i rynek realny - pisze Alicja Cybulska, strategy director Havas Media Group.

Żubr w Hucie

Nowa agencja Huta 19 wygrała digitalowy przetarg na Żubra. Warkę utrzymała agencja The Digitals. Po dziewięciu miesiącach zakończyło się postępowanie Castoramy na planowanie i zakup mediów - to najważniejsze rozstrzygnięcia przetargów.