We love data, so let’s date

W cyklu „We love data, so let’s date” tworzonego przez ekspertów Data Science House z przyjemnością będziemy przybliżać zagadnienia z obszaru data science i pokazywać, jak dane optymalizują wszelkie procesy biznesowe, pozwalają na redukcję kosztów i mnożą zyski.

Narzędzia data driven marketingu: które i jak je wybrać

Dlaczego XXI w. to (r)ewolucja marketingu?

Sezonowość produktów a ich cena. Jak wycenić produkt, aby sprzedać i zarobić?

Możemy oszacować, w jakim stopniu zmiana ceny jest przyczyną zmiany wolumenu sprzedaży. Stąd już tylko krok do wykorzystania tej wiedzy w praktyce i optymalizacji ceny - pisze Daniel Szulc, Head of Data Science Logic.

Magiczne słowa e-commerce ROAS i ROI - czy są błędną drogą?

W tym roku po raz kolejny miałem przyjemność być jurorem Effie i Mixx Awards. Czytając ponad setkę zgłoszeń do konkursów miałem refleksję, czy te wskaźniki ROI (Return on Investment) i ROAS (Return on Ad Spending) z kampanii mają sens, czy powinny być wyrocznią w ocenianiu efektywności działań?

Lojalność lekiem na całe zło

Program lojalnościowy to nie tylko baza klientów z ich numerami telefonów i adresami e-mail. To skarbnica wiedzy na temat preferencji klubowiczów.

Dane - jakie, skąd je brać i jak o nie dbać?

Dziś dane nazywa się ropą naftową XXI w. To paliwo do działań optymalizacyjnych i efektywnościowych. Dlatego istotny jest sposób, w jaki je wzbogacamy i jak nimi zarządzamy - zwłaszcza w kontekście ich zmienności - pisze Piotr Nogal, CXO Bluecloud Interactive.

Jak przy pomocy analizy danych walczyć z utratą klientów?

Model predykcyjny pomaga zidentyfikować najważniejsze czynniki wpływające na zagrożenie odejściem klienta - dowodzi Daniel Szulc, head of Data Science Logic.

Rozszerzenie listingu wpływa na wzrost sprzedaży na Allegro

Szerokie portfolio przekłada się na wyższy koszyk zakupowy. Ma także pozytywny wpływ na zainteresowanie daną marką - przekonuje Paulina Rougerie, digital manager, LVL UP Media.

Komunikacja w programach lojalnościowych: jak mówić do uczestników, aby chcieli słuchać?

Wiele firm postrzega program lojalnościowy jedynie jako silnik do komunikacji, a nie widzi potencjału wynikającego z prowadzenia programu lojalnościowego. Nasze doświadczenie pokazuje, że kontekstowa komunikacja w programie lojalnościowym może wygenerować nawet 10% inkrementalnego obrotu firmy.

eSpace - nowy wymiar komunikacji

Ład społeczny wypracowany w ostatnich latach wydawał się niezachwiany. Koronawirus uzmysłowił nam jednak, że niczego nie możemy być pewni. Żyjemy w czasach globalnych zależności (ekonomicznych, społecznych, klimatycznych itd.), gdzie jedna sytuacja może z efektem kuli śnieżnej wpłynąć na cały świat.

Na co zwrócić uwagę w analizie koszykowej, żeby zwiększyć sprzedaż na Allegro?

Znane i lubiane produkty, z wieloletnią obecnością na rynku. Rozpoznawalne marki i zdawałoby się regularna cena… No właśnie - w naszym sklepie jest regularna, ale jak przebić się jako nowy retailer przez długą listę popularnych już aukcji, kiedy inni sprzedawcy ceny te zaniżają?

Renesans programów lojalnościowych. Jak pandemia wpłynęła na zachowania konsumentów?

Lojalność może uratować markę, szczególnie w trudnym czasie, czego doświadczyliśmy w okresie pandemii - piszą Przemysław Orłowski i Dominik Zacharewicz, managing partners w Loyalty Point.

Zysk czy strata? Ocena efektywności promocji przy pomocy data science

Precyzyjne modele promocji pozwalają na dokładne oszacowanie poszczególnych efektów, wierną symulację alternatywnych scenariuszy i optymalizację nie tylko pojedynczych kampanii promocyjnych, ale całego ich kalendarza - pisze Daniel Szulc, Head of Data Science Logic.

Aplikacje mobilne - jedno z najlepszych źródeł danych. Jak wypromować aplikacje w Internecie?

Przy projektowaniu aplikacji warto wziąć pod uwagę, jakie dane będziemy chcieli zbierać i w jakim celu - pisze Piotr Nogal, CXO Bluecloud Interactive.

Dane strukturalne, czyli jak podać Google na tacy serwis WWW

W każdej strategii e-commerce powinien się znaleźć projekt wdrożenia danych strukturalnych w sklepie online - pisze Cezary Glijer, SEO Ekspert, LVL UP MEDIA.

Jak zmierzyć doświadczenie klienta w erze Sztucznej Inteligencji?

Kluczem do sukcesu w biznesie AI jest zrozumienie mechanizmów zachodzących w umysłach klientów i zaprojektowanie procesu zakupowego zgodnie z ich preferencjami.

Jak rozwijać sieć sprzedaży z pomocą data science

Decyzje o poszerzaniu sieci sprzedaży wiążą się z dużym ryzykiem. Dziś pokażemy, w jaki sposób data science w połączeniu z danymi geoprzestrzennymi może pomóc w jego ograniczeniu.

Trochę więcej o danych i segmentacjach [wideo]

Segmentacji nie da się po prostu "wykryć": trzeba ją stale badać, aby móc określać jej stabilność i długotrwałe trendy. Czym jest segmentacja i po co ją robić - pisze Piotr Nogal, CXO Bluecloud Interactive.

Niski ROI na początku przygody z e-commerce. Jak uniknąć rozczarowań? (na przykładzie branży spożywczej)

Rok 2020 był przełomowy na rynku e-commerce, a do wygranych należała branża spożywcza. Eksperci PwC szacują, że sprzedaż żywności będzie rosła najszybciej także w kolejnych latach. Dla wielu podmiotów może być to wielka szansa. Jakich błędów unikać, aby stawiając pierwsze kroki uniknąć falstartu?

Pokaż nam swoje dane, a powiemy Ci kim są Twoi klienci

Przemysław Orłowski i Dominik Zacharewicz, partnerzy zarządzający w Loyalty Point, piszą o Raporcie Otwarcia - autorskiej metodyce równie skutecznej zarówno w przypadku podmiotów, które posiadają już program lojalnościowy, jak i tych które nad jego wdrożeniem dopiero się zastanawiają.

Jak dzięki data science osiągnęliśmy o 30% lepszy wynik sprzedaży?

Możliwe jest zbudowanie modelu, który będzie przewidywał nie tyle samą skłonność do zakupu, co zmianę tej skłonności pod wpływem komunikacji - pisze Daniel Szulc, Head of Data Science Logic.

Jak zbudować najlepszy experience marketing dla dużej i silnej marki?

Wizerunek marek powstaje dzięki kontaktowi z wieloma punktami styku. Wpływ tych kontaktów na relację z klientami jest znacznie silniejszy niż to, co staramy się przekazać w każdej pojedynczej interakcji - pisze Piotr Nogal, CXO Bluecoud Interactive.

Posiadanie danych to pierwszy krok do ich zrozumienia i efektywnego wykorzystania

BIG DATA - słowo klucz kilku ostatnich lat. Mówili o tym wszyscy, wszyscy się zachwycali i wszyscy zaczynali zbierać dane. I dobrze, bo dokładne dane to podstawa sukcesu większości wielkich biznesów. Samo zbieranie jednak nie wystarcza.

HERO: Holistic Experience Rating Overview

Badanie przeprowadzane przez Bluecloud Interactive standaryzuje i ułatwia ocenę kondycji marki, wykazując jej mocne strony i słabości.

Hiperpersonalizacja doświadczeń klienta z wykorzystaniem danych

Klient, który przestaje być anonimowy, jest wart dla sprzedawcy nawet 18 razy więcej niż przeciętny konsument.

E-commerce w oparciu o dane, czyli jak sprzedawać w dzisiejszym konkurencyjnym świecie?

E-commerce wymaga profesjonalnego podejścia z dbałością o każdy detal. Dane i odpowiednio skonstruowane dashboardy są nieodzownym narzędziem prowadzenia sprzedaży w internecie - pisze Adam Wysocki, CEO LVL Up Media.

Zmiana paradygmatów [We love data, so let's date]

Piotr Nogal, CXO Bluecloud Interactive zaprasza na ciekawą podróż po omnichannel experience marketingu w ramach cyklu "We love data, so let’s date".

Dane z NPS - skuteczne narzędzie do optymalizacji komunikacji marketingowej

Analizy przeprowadzone na polskim rynku pokazują związek między oceną NPS (Net Promoter Score) konsumenta a jego zachowaniami zakupowymi, a nawet skłonnościami do wchodzenia w interakcje z marką. Jedną z takich analiz chcemy przybliżyć w dzisiejszej odsłonie cyklu "We love data, so let’s date".

Data science: kolejny buzzword czy przepis na sukces?

To pierwsza odsłona cyklu "We love data, so let’s date" tworzonego przez ekspertów Data Science House na łamach "Media Marketing Polska"