We love data, so let’s date

W cyklu „We love data, so let’s date” tworzonego przez ekspertów Data Science House z przyjemnością będziemy przybliżać zagadnienia z obszaru data science i pokazywać, jak dane optymalizują wszelkie procesy biznesowe, pozwalają na redukcję kosztów i mnożą zyski.

Co zrobić, by klienci chętniej czytali moje maile? Poradnik skutecznego e-mail marketingu

E-mail marketing jest jednym z najważniejszych kanałów komunikacji marketingowej. Wyzwaniem pozostaje natomiast utrzymanie skuteczności tego kanału. Mogą w tym pomóc narzędzia AI. Zanim jednak zacznie się je stosować, warto zadać sobie pytanie od czego należy zacząć?

Kreatywność i dane. A love story

Dane odpowiadają na pytania o to: kto, co, kiedy i gdzie, bez zajmowania się bardziej subiektywnym pytaniem: dlaczego. I chyba o to dlaczego toczy się gra - pisze Paweł Modzelewski, managing partner Bluecloud Interactive.

Program lojalnościowy jako akcelerator wzrostu firmy

O tym, w jaki sposób biznes zarabia dzięki programowi lojalnościowemu, piszą Przemysław Orłowski i Dominik Zacharewicz, managing partners w Loyalty Point.

Social selling - czym jest i czy warto go wdrażać?

Potencjał sprzedażowy mediów społecznościowych wzrasta z roku na rok - przewiduje się, że do 2026 r. będzie to niemal trzykrotny wzrost.

Trzykrotny wzrost konwersji dzięki targetowaniu mailingu w oparciu o model predykcyjny

Artykuł Daniela Szulca, head of analytics Data Science Logic, na konkretnym i aktualnym przykładzie (z maja br.) pokazuje, jak w praktyce zastosować model predykcyjny i jakich efektów można się spodziewać.

Budowanie i rozwój programu lojalnościowego. In-house czy outsourcing - jaki model wybrać?

Podjęcie ostatecznej decyzji to często poważny dylemat. Z pomocą przychodzą Przemysław Orłowski i Dominik Zacharewicz, managing partners w Loyalty Point.

Mam 200 produktów. Jak je sprzedawać efektywnie na platformach marketplace?

Musimy przede wszystkim wybrać te, które będą naszymi bohaterami sprzedaży. W tym celu pomaga analiza danych z marketplace - pisze Adam Wysocki, CEO Lvl Up Media.

Modelowanie atrybucyjne: Klucz do zrozumienia efektywności działań marketingowych

Pomaga zrozumieć, które kanały marketingowe i działania przyczyniają się do osiągnięcia celów biznesowych, takich jak sprzedaż, pozyskanie nowego klienta, aktywizacja klientów uśpionych, rekrutacja nowych uczestników programu lojalnościowego czy zwiększenie świadomości marki - pisze Daniel Szulc.

Oszustwa w programach lojalnościowych. Czym są i jak im przeciwdziałać?

Oszustwa (ang. fraud) i wyłudzenia mają negatywny wpływ na dobre funkcjonowanie programu, zmniejszając jego atrakcyjność w oczach klientów. Ochrona przed oszustwami to w wielu firmach zadanie o niskim priorytecie. Tymczasem wykrywanie nadużyć powinno mieć charakter proaktywny.

ChatGPT napisał: "Zwalniam cię… Już nie musisz pisać opisów produktów"

Ruszamy w "We Love Data So Let's Date" z kolejnym cyklem artykułów dotyczących e-commerce oraz miejsc sprzedaży takich jak marketplace. Ze względu na żywe dyskusje nad możliwościami wykorzystania ChatGPT w różnych dziedzinach życia zaczniemy nieco od środka - od tematu tworzenia opisu produktów.

Przewidywanie sprzedaży w nieprzewidywalnych czasach. Dlaczego warto prognozować nie tylko sprzedaż, ale także popyt?

Jakie korzyści zapewnia trafna predykcja popytu osiągnięta dzięki wykorzystaniu odpowiednich metod data science, wyjaśnia Daniel Szulc, Head of Analytics Data Science Logic.

Powiew świeżości w programie lojalnościowym. Jak ponownie rozkochać w sobie klubowicza?

Tekstem Dominika Zacharewicza z Loyalty Point wracamy do cyklu "We Love Data So Let's Date".

Gdzie mam szukać klientów?

Czy data science może pomóc w docieraniu do nich?

Customer Experience 2023 - czego się spodziewać?

Wiemy już, że budowanie pozytywnych doświadczeń klienta jest szczególnie ważne dla przyszłości marki. Czy równie oczywiste jest jak zadbać o to w praktyce? Jakie konkretne działania marketerzy powinni podjąć w 2023 r., by wykreować CX zgodny z oczekiwaniami konsumentów i nadchodzącymi trendami?

Inflacja - test lojalności konsumentów. Dlaczego program lojalnościowy pomaga w czasie kryzysu?

Marketerzy coraz śmielej i intensywniej podkreślają rolę programów lojalnościowych w codziennych oszczędnościach, chociażby poprzez podsumowanie zaoszczędzonych pieniędzy na paragonie czy w aplikacji mobilnej. Program lojalnościowy to jednak więcej niż tylko niższa cena.

O czym należy pamiętać otwierając Strefę Marki na Allegro?

Paulina Rougerie, digital manager LVL UP Media doradza, jakie kroki należy podjąć po otwarciu sklepu, by zaistnieć na marketplace, przebić się przez konkurencję oraz zmaksymalizować obroty i zwrot z inwestycji.

Jak dzięki data science optymalizować działania marketingowe?

Wraz ze wzrastającą liczbą sprzedawanych produktów, coraz bardziej wyśrubowanymi oczekiwaniami klientów oraz coraz silniejszą konkurencją, optymalne planowanie kampanii staje się jeszcze większym wyzwaniem. Na szczęście data science może pomóc.

Selektywna promocja przedzakupowa

Jak zaproponować klientowi najlepszą ofertę zanim zrobi to konkurencja?

Customer Experience w Polsce

Tam, gdzie od automatyzacji zależy personalizacja, zaczyna się sukces. To idea experience marketingu, która również w Polsce doczekała się wielu dobrych realizacji, udowadniając, że poprawa customer experience to poprawa zysków w firmie.

Jak skutecznie poprawić widoczność produktów na Allegro?

W ostatnich latach możemy zauważyć wzrost popularności sprzedaży w Internecie. Na rynku zakupowym w Polsce, niekwestionowanym liderem wśród platform typu marketplace jest Allegro, które miesięcznie odwiedza ponad 20 milionów użytkowników.

Od segmentacji do hiperpersonalizacji… czyli o wykorzystaniu uczenia maszynowego w komunikacji marketingowej

Współczesny konsument jest wciąż bombardowany komunikatami. Konkurencja o coraz krótsze okresy uwagi jest krwawa i liczy się w niej wykorzystanie każdej możliwej przewagi. W jaki sposób data science może pomóc w skutecznej walce o dotarcie z przekazem marki do konsumentów?

Dlaczego (niektóre) programy lojalnościowe zawodzą?

To pytanie, na które powinni odpowiedzieć sobie wszyscy managerowie pracujący nad wdrożeniem programu lojalnościowego. Przeanalizowanie błędów z rynku może uchronić nowe programy przed fiaskiem.

Experience marketing - case studies. Kreatywne wykorzystanie danych

Zero-, first, second- i third-party data… To fundament strategicznych rozważań wszystkich marketerów, pracujących w DDM. Kończąca się era cookies wymusza przemodelowanie rodzajów danych, które będą zbierane w celu optymalizacji CX.

Jakie problemy marketingowe można rozwiązać przy pomocy data science?

Od czego zacząć? W jaki sposób efektywnie wykorzystać dane dostępne w organizacji? Poznaj sprawdzone podejście ekspertów Data Science Logic.

Display - czy najpopularniejsza forma reklamy online może przynosić wymierne korzyści na Allegro?

Wraz z dynamicznym rozwojem e-commerce w Polsce przedstawiciele marek i agencji dostrzegli konieczność obecności reklamowej bliżej momentu zakupu w sieci - pisze Maciej Bastecki, Digital Strategy Director, LVL UP Media.

3 sposoby praktycznego wykorzystania danych do segmentowania klientów

Traktowanie każdego pojedynczego klienta indywidualnie, kiedy mamy ich dziesiątki tysięcy, jest bardzo kosztowne i na koniec dnia może okazać się nieopłacalne. Z pomocą przychodzi segmentacja konsumentów, która zapewni prawdopodobnie największą wartość pod względem zwrotu z inwestycji.

Marketing: kanały komunikacji vs. data driven marketing

Customer experience, klientocentryczność, automatyzacja procesów komunikacyjnych wpływają - przy właściwym wdrożeniu - na przyspieszenie i wzrost sprzedaży. Czy marketing automation i model pracy oparty na danych naprawdę są w stanie zastąpić osobiste podejście w zakresie obsługi kanałów promocji?

Niestabilna sytuacja na świecie a e-commerce. W jaki sposób globalny kryzys wpływa na intencje zakupowe konsumentów?

Ostatnie dwa lata dobitnie pokazały nam, że żyjemy w czasach ciągłych i niespodziewanych zmian. A gdy dzieje się coś, na co nie byliśmy przygotowani, nasz racjonalizm zarówno w kwestiach fundamentalnych jak i tych mniej istotnych, zostaje wystawiony na próbę.

Modelowanie predykcyjne a pomiar satysfakcji klienta

Tradycyjne podejście do pomiaru satysfakcji klienta oparte o badania ankietowe przestaje być wystarczające. Predykcja satysfakcji klienta oparta o dane i proaktywne działania podejmowane na jej podstawie to przyszłość tego obszaru.

Success Story: Jak stworzyć dobry program lojalnościowy?

Programy lojalnościowe pomagają w budowaniu relacji z klientami. Z reguły są jednak kosztowną inwestycją, dlatego do ich uruchomienia warto podejść metodycznie. Poznajcie najlepsze praktyki na podstawie launchu programu Nasza Stokrotka.

Czy data driven marketing jest w stanie zastąpić marketerów?

Chcąc efektywnie realizować kampanie marketingowe, trzeba dużo wiedzieć o odbiorcy. Dlatego ostatnio tak wiele mówi się o skuteczności marketingu opartego o dane. Czy jednak na pewno marketing automation i data driven marketing są w stanie zastąpić tradycyjne podejście do obsługi kanałów promocji?

Jak najlepiej wykorzystać zmiany na Allegro

W ciągu ostatnich paru lat na Allegro zaszły i nadal zachodzą dynamiczne zmiany. Każdego dnia są one odczuwalne zarówno dla kupujących jak i dla sprzedających, ponieważ dotyczą wymogów dla przedstawianych ofert, logistyki czy też programu Smart! Kto na tych zmianach najwięcej zyskuje, a kto traci?

Wzrost czy kanibalizacja? Sukces czy porażka promocji?

Promocja produktu, zwłaszcza związana z obniżką jego ceny, prawie zawsze kończy się wzrostem sprzedaży. Czy jednak każdy wzrost oznacza, że promocja była opłacalna? Jak często promowany produkt odbiera klientów innym substytucyjnym produktom? Jak policzyć ile wynosi rzeczywisty "incremental" akcji?

Consumer journey, czyli jak zostać Gandalfem marketingu

Według portalu eGospodarka.pl firmy, które zadbały o consumer journey, zwiększyły zaangażowanie swoich klientów (o 73%) i przychody (o 70%), zmniejszyły za to liczbę rezygnujących klientów (o 65%). Warto? W takim razie: jak zaplanować konsumencką podróż w swojej firmie?

Jak zapobiegać utracie klientów? Podejście data science

Dwa kluczowe zagadnienia to: którzy klienci zagrożeni są rezygnacją oraz podjęcie jakich działań może zahamować ten proces - pisze Daniel Szulc, Head of Data Science w Data Science Logic.

Dane o sprzedaży w e-commerce: swobodnie dostępne do szerokiej analizy. Prawda czy fałsz?

Poniższym tekstem chcemy Państwa zaprosić do nowego cyklu artykułów poświęconych możliwościom analitycznym i pozyskiwaniu danych ze środowiska e-commerce.

Jak przemodelować marketing, aby realizować najlepszy Data Experience Marketing?

Współczesny marketer musi stać się głównym narratorem angażującej opowieści o marce. Powinna się ona kończyć jak największą satysfakcją konsumenta - wyrażoną w lojalności i skłonności do poleceń marki innym - pisze Piotr Nogal, CXO Bluecloud Interactive.

5 trendów lojalnościowych na 2022 rok, które trzeba znać

"Be a Loyalty Company, not a Company that has a Loyalty Program" - to maksyma, która powinna przyświecać każdej firmie, inwestującej obecnie w lojalność. Posiadanie tradycyjnego programu lojalnościowego już nie wystarcza, aby chwalić się lojalnymi klientami.

Data Driven Marketing - poradnik strategiczny dla marketera

Praca w marketingu opartym na big data to przyszłość, od której nie ma już odwrotu. Dlatego konieczna jest wiedza o obszarach, które należy uwzględnić w procesie przejścia na marketing napędzany danymi.

Jak liczyć efekt akcji, żeby (prawie) zawsze móc ogłosić sukces?

Istnieją zaawansowane metody statystyczne, które pozwalają nawet bez grupy kontrolnej wyestymować rzeczywisty efekt - pisze Daniel Szulc, Head of Data Science Logic.

Tanio, tanio, tanio, sprzedam! W e-commerce!

Jeden z podstawowych problemów sprzedaży w e-commerce to cena. Nie sztuką jest mieć dobry obrót przy zawrotnie niskiej cenie, gdy klienci biją się o towar. Wyzwanie to sprzedaż przy cenie optymalnej, gwarantującej odpowiednie obroty i zysk dla firmy - pisze Adam Wysocki, CEO LVL UP MEDIA.

5 błędów przy wdrażaniu programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe są obecnie wszędzie i w każdej branży - od restauracji przez retail po firmy turystyczne czy telekomunikacyjne, a także projekty B2B. Ich liczba stale rośnie i stają się "must have". Już 75% konsumentów twierdzi, że zmieniłoby firmę na taką z lepszym programem lojalnościowym.

Narzędzia data driven marketingu: które i jak je wybrać

Dlaczego XXI w. to (r)ewolucja marketingu?

Sezonowość produktów a ich cena. Jak wycenić produkt, aby sprzedać i zarobić?

Możemy oszacować, w jakim stopniu zmiana ceny jest przyczyną zmiany wolumenu sprzedaży. Stąd już tylko krok do wykorzystania tej wiedzy w praktyce i optymalizacji ceny - pisze Daniel Szulc, Head of Data Science Logic.

Magiczne słowa e-commerce ROAS i ROI - czy są błędną drogą?

W tym roku po raz kolejny miałem przyjemność być jurorem Effie i Mixx Awards. Czytając ponad setkę zgłoszeń do konkursów miałem refleksję, czy te wskaźniki ROI (Return on Investment) i ROAS (Return on Ad Spending) z kampanii mają sens, czy powinny być wyrocznią w ocenianiu efektywności działań?

Lojalność lekiem na całe zło

Program lojalnościowy to nie tylko baza klientów z ich numerami telefonów i adresami e-mail. To skarbnica wiedzy na temat preferencji klubowiczów.

Dane - jakie, skąd je brać i jak o nie dbać?

Dziś dane nazywa się ropą naftową XXI w. To paliwo do działań optymalizacyjnych i efektywnościowych. Dlatego istotny jest sposób, w jaki je wzbogacamy i jak nimi zarządzamy - zwłaszcza w kontekście ich zmienności - pisze Piotr Nogal, CXO Bluecloud Interactive.

Jak przy pomocy analizy danych walczyć z utratą klientów?

Model predykcyjny pomaga zidentyfikować najważniejsze czynniki wpływające na zagrożenie odejściem klienta - dowodzi Daniel Szulc, head of Data Science Logic.

Rozszerzenie listingu wpływa na wzrost sprzedaży na Allegro

Szerokie portfolio przekłada się na wyższy koszyk zakupowy. Ma także pozytywny wpływ na zainteresowanie daną marką - przekonuje Paulina Rougerie, digital manager, LVL UP Media.

Komunikacja w programach lojalnościowych: jak mówić do uczestników, aby chcieli słuchać?

Wiele firm postrzega program lojalnościowy jedynie jako silnik do komunikacji, a nie widzi potencjału wynikającego z prowadzenia programu lojalnościowego. Nasze doświadczenie pokazuje, że kontekstowa komunikacja w programie lojalnościowym może wygenerować nawet 10% inkrementalnego obrotu firmy.

eSpace - nowy wymiar komunikacji

Ład społeczny wypracowany w ostatnich latach wydawał się niezachwiany. Koronawirus uzmysłowił nam jednak, że niczego nie możemy być pewni. Żyjemy w czasach globalnych zależności (ekonomicznych, społecznych, klimatycznych itd.), gdzie jedna sytuacja może z efektem kuli śnieżnej wpłynąć na cały świat.

Na co zwrócić uwagę w analizie koszykowej, żeby zwiększyć sprzedaż na Allegro?

Znane i lubiane produkty, z wieloletnią obecnością na rynku. Rozpoznawalne marki i zdawałoby się regularna cena… No właśnie - w naszym sklepie jest regularna, ale jak przebić się jako nowy retailer przez długą listę popularnych już aukcji, kiedy inni sprzedawcy ceny te zaniżają?

Renesans programów lojalnościowych. Jak pandemia wpłynęła na zachowania konsumentów?

Lojalność może uratować markę, szczególnie w trudnym czasie, czego doświadczyliśmy w okresie pandemii - piszą Przemysław Orłowski i Dominik Zacharewicz, managing partners w Loyalty Point.

Zysk czy strata? Ocena efektywności promocji przy pomocy data science

Precyzyjne modele promocji pozwalają na dokładne oszacowanie poszczególnych efektów, wierną symulację alternatywnych scenariuszy i optymalizację nie tylko pojedynczych kampanii promocyjnych, ale całego ich kalendarza - pisze Daniel Szulc, Head of Data Science Logic.

Aplikacje mobilne - jedno z najlepszych źródeł danych. Jak wypromować aplikacje w Internecie?

Przy projektowaniu aplikacji warto wziąć pod uwagę, jakie dane będziemy chcieli zbierać i w jakim celu - pisze Piotr Nogal, CXO Bluecloud Interactive.

Dane strukturalne, czyli jak podać Google na tacy serwis WWW

W każdej strategii e-commerce powinien się znaleźć projekt wdrożenia danych strukturalnych w sklepie online - pisze Cezary Glijer, SEO Ekspert, LVL UP MEDIA.

Jak zmierzyć doświadczenie klienta w erze Sztucznej Inteligencji?

Kluczem do sukcesu w biznesie AI jest zrozumienie mechanizmów zachodzących w umysłach klientów i zaprojektowanie procesu zakupowego zgodnie z ich preferencjami.

Jak rozwijać sieć sprzedaży z pomocą data science

Decyzje o poszerzaniu sieci sprzedaży wiążą się z dużym ryzykiem. Dziś pokażemy, w jaki sposób data science w połączeniu z danymi geoprzestrzennymi może pomóc w jego ograniczeniu.

Trochę więcej o danych i segmentacjach [wideo]

Segmentacji nie da się po prostu "wykryć": trzeba ją stale badać, aby móc określać jej stabilność i długotrwałe trendy. Czym jest segmentacja i po co ją robić - pisze Piotr Nogal, CXO Bluecloud Interactive.

Niski ROI na początku przygody z e-commerce. Jak uniknąć rozczarowań? (na przykładzie branży spożywczej)

Rok 2020 był przełomowy na rynku e-commerce, a do wygranych należała branża spożywcza. Eksperci PwC szacują, że sprzedaż żywności będzie rosła najszybciej także w kolejnych latach. Dla wielu podmiotów może być to wielka szansa. Jakich błędów unikać, aby stawiając pierwsze kroki uniknąć falstartu?

Pokaż nam swoje dane, a powiemy Ci kim są Twoi klienci

Przemysław Orłowski i Dominik Zacharewicz, partnerzy zarządzający w Loyalty Point, piszą o Raporcie Otwarcia - autorskiej metodyce równie skutecznej zarówno w przypadku podmiotów, które posiadają już program lojalnościowy, jak i tych które nad jego wdrożeniem dopiero się zastanawiają.

Jak dzięki data science osiągnęliśmy o 30% lepszy wynik sprzedaży?

Możliwe jest zbudowanie modelu, który będzie przewidywał nie tyle samą skłonność do zakupu, co zmianę tej skłonności pod wpływem komunikacji - pisze Daniel Szulc, Head of Data Science Logic.

Jak zbudować najlepszy experience marketing dla dużej i silnej marki?

Wizerunek marek powstaje dzięki kontaktowi z wieloma punktami styku. Wpływ tych kontaktów na relację z klientami jest znacznie silniejszy niż to, co staramy się przekazać w każdej pojedynczej interakcji - pisze Piotr Nogal, CXO Bluecoud Interactive.

Posiadanie danych to pierwszy krok do ich zrozumienia i efektywnego wykorzystania

BIG DATA - słowo klucz kilku ostatnich lat. Mówili o tym wszyscy, wszyscy się zachwycali i wszyscy zaczynali zbierać dane. I dobrze, bo dokładne dane to podstawa sukcesu większości wielkich biznesów. Samo zbieranie jednak nie wystarcza.

HERO: Holistic Experience Rating Overview

Badanie przeprowadzane przez Bluecloud Interactive standaryzuje i ułatwia ocenę kondycji marki, wykazując jej mocne strony i słabości.

Hiperpersonalizacja doświadczeń klienta z wykorzystaniem danych

Klient, który przestaje być anonimowy, jest wart dla sprzedawcy nawet 18 razy więcej niż przeciętny konsument.

E-commerce w oparciu o dane, czyli jak sprzedawać w dzisiejszym konkurencyjnym świecie?

E-commerce wymaga profesjonalnego podejścia z dbałością o każdy detal. Dane i odpowiednio skonstruowane dashboardy są nieodzownym narzędziem prowadzenia sprzedaży w internecie - pisze Adam Wysocki, CEO LVL Up Media.

Zmiana paradygmatów [We love data, so let's date]

Piotr Nogal, CXO Bluecloud Interactive zaprasza na ciekawą podróż po omnichannel experience marketingu w ramach cyklu "We love data, so let’s date".

Dane z NPS - skuteczne narzędzie do optymalizacji komunikacji marketingowej

Analizy przeprowadzone na polskim rynku pokazują związek między oceną NPS (Net Promoter Score) konsumenta a jego zachowaniami zakupowymi, a nawet skłonnościami do wchodzenia w interakcje z marką. Jedną z takich analiz chcemy przybliżyć w dzisiejszej odsłonie cyklu "We love data, so let’s date".

Data science: kolejny buzzword czy przepis na sukces?

To pierwsza odsłona cyklu "We love data, so let’s date" tworzonego przez ekspertów Data Science House na łamach "Media Marketing Polska"